فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۵۹»

بازی خودروسازان و گلایه از عدم نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از عدم رعایت قانون توسط خودروسازان در مورد نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی گلایه کرد.

بازی خودروسازان و گلایه از عدم نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، وحید حسینی در مورد سرانجام نصب فیلتر دوده با بیان اینکه روند نصب فیلتر بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد بسیار کند است گفت: کندی روند به دلیل نبود محصول تولید داخل است چرا که باید این فیلترها  از خارج کشور خریداری شود که بسیار پردردسر و پر خرج است اما با این حال به دلیل تاثیرشان بر روی سلامتی افراد در دستور خرید قرار دارند.

    وی با بیان اینکه مسئله ما تنها نصب فیلتر دوده بر  1000 اتوبوس شرکت واحد نیست بلکه مسئله ما 100 هزار خودروی دیزلی است که در شهر تردد می‌کنند و هر روز نیز به تعداد آنها اضافه می‌شود افزود:  نکته مهمتر از نصب فیلتر دوده، نادیده گرفتن قانون سه ساله الزام خودروسازان خودروهای دیزلی به نصب فیلتر دوده کشور است.

    وی با اشاره به عدم رعایت این قانون از سوی خودروسازان اظهار کرد: با اینکه این قانون مصوب شده اما خودروسازان دیزل‌ساز حاضر نیستند آن را اجرایی کنند و  جالب است  بدانید در دوران پسا برجام، شرکت‌های خودروساز خارجی مثل بنز و.. سردمدار عدم نصب فیلتر شدند و معتقدند بدون فیلتر، خودروهایشان را می فروشند چراکه می‌خواهند از بازار بکر ما بعد از پسابرجام استفاده کرده و موتور و خودروهاشون را بفروشند و حاضر نیستند به قوانین زیست محیطی ما احترام بگذارند و با همراهی وزرات صنعت می‌خواهند قانون نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی را کنسل کنند.

    حسینی با بیان اینکه باید قانونی که با زحمات سازمان حفاظت از محیط زیست تصویب شده اجرایی شود ادامه داد:  از مهر امسال باید همه خودروسازان دیزلی تولیدی کشور مجهز به فیلتر باشند و نباید بهانه‌ای آورده شود.

    وی با بیان اینکه مهر امسال زمان سررسید اجرای قانون بود اما خودروسازان بهانه می‌آورند که نصب فیلتر سخت، گران و...  است گفت: ما قبول داریم که نصب فیلتر دوده سخت و گران است اما مردم دقت داشته باشند که با دود خودروی دیزلی سرطان ریه، مشکلات قلب و عروق و...  را به مردم هدیه می دهیم و این درحالی است که  استفاده از فیلتر دوده دیزل اجباری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو