فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پارک شده در معابر عمومی معضل مردم و مسئولان شهر مهران است

عصر خودرو- شهردار مهران گفت: پارک تعداد زیادی خودروی متعلق به زائران اربعین در حاشیه خیابان ها و معابر عمومی این شهر به معضلی برای شهرواندان و مسئولان و ایجاد مشکلات ترافیکی تبدیل شده است.

خودروهای پارک شده در معابر عمومی معضل مردم و مسئولان شهر مهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، صادق فتاحی روز چهارشنبه اظهار کرد: تا روز گذشته حدود 70 هزار دستگاه خودرو زائران اربعین در 85 توقفگاه بخش خصوصی و شهرداری مهران پارک شده اند.
    وی افزود: تنها 20 درصد از ظرفیت توقفگاه بزرگ اربعین با ظرفیت 50 هزار خودرو پر شده و 80 درصد این پارکینگ همچنان خالی از خودرو است.
    فتاحی با بیان اینکه برای ایجاد توقفگاه بزرگ اربعین با امکانات زیرساختی آب، برق، روشنایی، سوخت و امداد خودرو هزینه های زیادی صورت گرفته است، تاکید کرد: انتظار داریم ماموران پلیس راه و راهور رانندگان خودروها را به سمت این پارکینگ یا سوق دهند.
    وی یادآور شد: در این توقفگاه برابر مصوبه شورای فرهنگ ترافیک و ستاد اربعین از رانندگان 250 هزار ریال برای چهار شبانه روز پارک خودرو در این پارکینگ اخذ می شود و برای هر شبانه روز اضافه نیز 50 هزار ریال به هزینه پرداختی اولیه افزوده می شود.
    وی اضافه کرد: با وجود آنکه پارکینگ های متعددی برای زائران احداث شده اما بسیاری از آنها بدلایل مختلف از پارک خودرو در این پارکینگ ها خودداری کرده و وسیله نقلیه خود را در حاشیه جاده و خیابان ها، مقابل درب ادارات، معابر عمومی یا منازل شخصی، اراضی کشاورزی و فضای سبز پارک کرده و به سفر رفته اند.
    وی گفت: وجود حجم زیاد این خودروها در معابر عمومی و محل های غیر مجاز باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و مسئولان شده و شهرداری نیز با اعلام این موضوع به دستگاه های ذیربط نیروی انتظامی اقدام به جابجایی این خودروها از داخل پارکینگ شهری به ظرفیت پنج هزار خودرو کرده و تاکنون یک هزار دستگاه خودرو به این توقفگاه منتقل شده است.
    شهردار مهران تاکید کرد: در صورت پارک وسایل نقلیه در خارج از توفقگاه های تعبیه شده این وسایل توسط شهرداری و پلیس راه و راهور به پارکینگ ها منتقل می شوند.
    فتاحی افزود: همچنین خودروهایی که در اراضی کشاورزی یا خارج از محدوده شهری پارک شده باشند با هماهنگی دادستان و دستگاه های انتظامی و نظامی به توقفگاه غیررسمی شهرداری انتقال پیدا می کنند.
    به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.
    مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط