فونیکسریمکسبهتام

محدودیت‌های ترافیکی برای راهپیمایی اربعین در تهران

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاع سانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس در روز اربعین، محدودیت ها و ممنوعیت‌های ترافیکی این روز را نیز اعلام کرد.

محدودیت‌های ترافیکی برای راهپیمایی اربعین در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی درباره تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در تهران اظهارکرد: با توجه به اینکه در روز یکشنبه به مناسبت اربعین حسینی (ع)، مراسم پیاده روی در شهر تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود پلیس نیز تمهیداتی را در این خصوص در نظر گرفته است.

    وی با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان از کربلا در مسیر اصلی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار خواهد شد، اظهارکرد: مراسم راهپیمایی از مبدأ حرکت میدان امام حسین (ع)، میدان جمهوری اسلامی و حرم امام زاده حسن (ع) برگزار خواهد شد و به دلیل پیش بینی حضور شهروندان از  نقاط مختلف شهر به این نقاط و همچنین تامین ایمنی عابران پیاده ، یکسری ممنوعیت و محدودیت ترافیکی نیز در این معابر  اعمال شده است.

    مرادی با بیان اینکه در این روز ماموران پلیس راهور در آماده باش صددرصد هستند، گفت:  از تمامی نیروهای صف و ستاد و لجستیک استفاده خواهد شد و پیش از ساعت هفت صبح تا پس از اذان و نماز ظهر و عصر که مراسم در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه خواهد داشت، ماموریت آنان نیز ادامه خواهد داشت.

    رئیس مرکز اطلاع سانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  با اشاره به مسیرهای حرکت پیاده روی به سمت محل برگزاری مراسم افزود:  مسیر شماره1 از مبدأ میدان امام حسین آغاز شده و با عبور از  خیابان هفده شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، سه راه ورامین، میدان شهرری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌رسد. مسیرشماره2 نیز از مبداء میدان جمهوری اسلامی آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه نواب ، میدان 9دی ،میدان بهمن ،تقاطع بعثت رجایی به جنوب و پل صارمی، میدان نماز به جنوب ، میدان غیبی به جنوب ، میدان فرمانداری به جنوب ، میدان ساعی به شرق و بلوار مدرس به حرم حضرت عبدالظیم حسنی ختم می‌شود.

    به گفته مرادی مسیر شماره3 نیز با آغاز از امام زاده حسن (ع) از خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان 9 دی ،میدان بهمن ،تقاطع بعثت رجایی رجایی به سمت جنوب و پل صارمی ، میدان نماز به سمت جنوب ، میدان غیبی به سمت جنوب ، میدان فرمانداری به سمت جنوب ، میدان ساعی به سمت شرق و بلوار مدرس به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می‌رسد.

    وی با بیان اینکه در محورهای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نیز محدویت ترافیکی وجود دارد، گفت: پلیس راهور نسبت به  برقراری ایمنی تردد و همراهی کاروان های پیاده روی از مبداءحرکت تا محل برگزاری مراسم اقدام خواهد کرد. البته  جلوگیری از انسداد معابر در مسیر تردد کاروان های پیاده روی و ورود مطلوب آنان به محل برگزاری مراسم از دیگر اولویت‌های پلیس است.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ   ایجاد تعامل و هماهنگی بین واحدهای عمل کننده و دیگر مبادی درون و برون سازمانی و  ایجاد حداکثر تسهیلات در امر عبورومرور در روز مراسم و ایجاد فضایی آرام برای برگزاری مراسم را مراسم از دیگر اولویت‌های پلیس در این روز اعلام کرد و افزود: پلیس در این روز از توقف وسایل نقلیه در محل های غیرمجاز و دارای محدودیت توقف در محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی جلوگیری خواهد کرد.

    مرادی درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی روز یکشنبه نیز گفت:  مناطق پلیس راهور موظفند در طول مسیرهای 3گانه راهپیمایی در مدت زمان عبور کاروان راهپیمایی کنندگان ، نسبت به اعمال محدودیت تردد کامل وجلوگیری از ایجاد تراکم ترافیک وتداخل حرکتی با عابرین اقدام کنند، همچنین با توجه به کم عرض بودن معابر حاشیه ای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محدودیت ها در دو رینگ داخلی و خارجی اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه از ساعت 23 شب قبل اربعین اقدامات پلیس برای  پاکسازی کلیه پارکینگ های اطراف حرم حضرت عبدالعظیم انجام خواهد شد، گفت: ماموران  نسبت به آماده سازی وتخلیه نگه داشتن پارکینگها برای اسکان زائران وافراد پیاده اقدام خواهند کرد و بر این اساس  محدودیت های رینگ داخلی حرم که اغلب در فواصل نزدیک به حرم مطهر است از ساعت شش صبح روز اربعین اجرا می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو