فونیکسریمکسبهتام

گردنبندقاپی از راننده خودروهای مدل بالا با تصادف ساختگی

عصر خودرو- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق گردنبندقاپ خبر داد و با اشاره به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت از سوی این افراد از دیگر مالباختگان خواست که این افراد را شناسایی کنند.

گردنبندقاپی از راننده خودروهای مدل بالا با تصادف ساختگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در تاریخ 28 آبان ماه امسال راننده یک دستگاه خودرو سواری به کلانتری 101 تجریش مراجعه کرد و به ماموران گفت که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به گردنبندقاپی از وی فرار در خلاف جهت خودروهای عبوری کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع گردنبندقاپی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 16 روز 28 تیرماه در اتوبان صدر – حد فاصل شریعتی و بلوار کاوه، با خودرو شخصی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ با دو سرنشین ، از سمت آیینه راننده با خودرو من برخورد کرد، به درخواست ترک نشین صندلی عقب موتورسیکلت، شیشه ماشین را پائین آوردم تا میزان خسارت وارده به آئینه خودرو را بررسی کنم که ناگهان این شخص دستش را به سمت گردن من آورد و رشته زنجیر همراهم به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان را پاره و سرقت کرد ؛ در حین سرقت موفق به گرفتن دست سارق شده و حتی در حین کشاکش ، ساعت مچی سارق نیز پاره شد اما آنها پس از سرقت زنجیر موفق به فرار از محل شدند.

    همزمان با وقوع سرقت های مشابه به شیوه گردنبندقاپی به شیوه ایجاد تصادف صوری در مناطق شمال تهران ، پرونده جداگانه ای با دستگیری هشت سارق کیف قاپ و گردنبندقاپ در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد. در تحقیقات به عمل آمده از متهمان پرونده ، آنها در خصوص فعالیت سایر مجرمان و سارقان به عنف سابقه دار به کارآگاهان گفتند که عمده سرقت های گردنبندقاپی در مناطق شمال شهر تهران توسط یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه گردنبندقاپی و زورگیری به نام «بابک . الف» 28 ساله انجام می شود .

    با اطلاع خبر فعالیت های مجرمانه «بابک . الف» به پایگاه یکم پلیس آگاهی و بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته محدوده محل سرقت و چهره نگاری تصاویر متهمین و شناسایی تصویر بابک به عنوان سارق اصلی از سوی مالباخته ، کارآگاهان پایگاه یکم موفق به شناسایی یکی از متهمان پرونده سرقت های گردنبندقاپی مناطق شمال تهران شدند .
    کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی ، اطلاع پیدا کردند که بابک اقدام به خرید یک باغ - ویلا در منطقه شهریار کرده است و با شناسایی مخفیگاه متهم ، کنترل نامحسوس پلیسی این محل در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 10:30 روز نهم آبان ماه، بابک در زمان خروج از مخفیگاهش با یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 سفید رنگ ، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

    بابک که به تازگی و با تأمین قرار از زندان خارج شده بود ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده ها فقره گردنبندقاپی به شیوه تصادف صوری و یا زورگیری اعتراف و همدست خود به نام «مهران . م» 23 ساله را نیز معرفی کرد .
    بابک در خصوص نحوه سرقت های خود به کارآگاهان گفت : عمده سرقت های خود را از سرنشنیان خودروهای مدل بالا همچون بنز ، هیوندا ، خودروهای شاسی بلند و ... انجام می دادیم ؛ با ایجاد تصادف ساختگی آنها را مجبور به توقف می کردیم، در مرحله ی اول سعی در گردنبد قاپی داشتیم اما اگر موفق به سرقت نمی شدیم ، با تهدید سلاح سرد سرقت خود را به این بار شیوه زورگیری انجام می دادیم و در خلاف مسیر حرکت خودروها از محل دور می شدیم .
    در ادامه رسیدگی به پرونده ، با شناسایی مخفیگاه مهران در شهرستان اسلامشهر ، او نیز در تاریخ 12 آبان ماه دستگیر و به همدستی با بابک در د هها فقره گردنبندقاپی اعتراف کرد.
    بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمان به ده ها فقره سرقت و گردنبندقاپی در مناطق شمال ، شمال غرب ، شمال شرق و بعضا مناطق مرکزی شهر تهران به ویژه در مناطق ولنجک ، صدر ، مقدس اردبیلی ، اتوبان چمران ، همت ، شریعتی ، نیاوران ، فرمانیه ، اندرزگو ، بلوار کاوه ، پاسداران ، هفت تیر و ... اعتراف داشته اند .
    یوسف وند با بیان اینکه در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام قضایی صادر شده است ، گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر – مسیر شرق به غرب – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو