فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت بر اجرای استاندارهای سازمان استاندارد در گفت و گو با «عصرخودرو»؛

منعی برای تولید خودرویی که استاندارها را پاس می کند وجود ندارد

عصر خودرو- خروج محصولات قدیمی ایران خودرو و سایپا یکی از معظلات این روزها است، مدیران دو شرکت به خصوص جمالی اعلام کرده تا زمانی که هر محصول این شرکت خریدار دارد به تولید آن ادامه می دهد از سوی دیگر برخی مسوولین هم به شدت به دنبال خروج محصولات قدیمی از خط تولید دو شرکت هستند ، حال اینکه سرنوشت این خودروها چه خواهد شد هنوز در هاله ای از ابهام است.

منعی برای تولید خودرویی که استاندارها را پاس می کند وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، معاون نظارت بر اجرای استاندارهای سازمان ملی استاندارد در این باره معتقد است: در صورتی که خودرویی با هر میزان طول عمر قادر به پشت سر گذاشتن استانداردها باشد، از نظر استاندارد منعی برای تولید آن وجود ندارد همانطور که در گذشته نیز برخی خودروها مانند پراید با استفاده از پلت‌فرم X100 این کار را انجام دادند.

    به عقیده وحید مرندی مقدم  نظارت بر اجرای مصوبات دیگر وزارت صنعت یا شورای سیاستگذاری خودرو که طول عمر خودروها را معیار توقف یا ادامه تولید آن قرارداده بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

    او با بیان اینکه استانداردهای اجباری تولید خودرو بر دونوع است و یک زمان سازمان ملی استاندارد، مقرراتی را بر اساس استانداردها تعیین و حکم می‌کند که این کالا باید تولید شود یا خیر اما یک زمانی وزارت صنعت، شورای سیاستگذاری خودرو و ... اعلام می‌کنند که نباید پراید و پژو تولید شود که به ما ارتباطی ندارد تصریح کرد: ملاک ما استانداردها هستند و ممکن است تولید برخی خودروها با تصویب و ابلاغ استانداردهای جدید نیز متوقف شود یا در صورت سپری کردن استانداردهای جدید ایمنی و عملکردی  و مصرف سوخت، از نظر سازمان ملی استاندارد منعی برای ادامه تولید آنها وجود نداشته باشد. بدیهی است که استانداردهای جدید در راستای بهبود کیفیت خودرو خواهد بود.

    مرندی مقدم در انتها افزود: سازمان استاندارد در حال تدوین استانداردهای سختگیرانه و  جدیدی برای تولید خودرو است و این استانداردها را پس از تصویب نهایی به خودروسازان ابلاغ می‌کند. گرچه استانداردهای جدید به گونه‌ای است که خودروهای قدیمی به‌راحتی قادر به پاس‌کردن آن نیستند اما در صورتی که بتوانند با تغییرات تایید‌ها و الزمات جدید را برآورده کرده و این استانداردها را پاس کنند، مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت و در غیر این صورت تولید آنها متوقف می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو