فونیکسریمکسبهتام

جاده‌های مرزی باز می‌مانند

آغاز بازگشت یک میلیون زائر ایرانی از امروز

عصر خودرو- با عبور حدود ۵۰۰ هزار مسافر ایرانی از مرزهای زمینی برای بازگشت به کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بیش از ۵۰ درصد از زائران به کشور بازگشتند و دور دوم سفرهای بازگشت از امروز( سه شنبه) آغاز می‌شود.

آغاز بازگشت یک میلیون زائر ایرانی از امروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در مراسم اربعین امسال نزدیک به دو میلیون و چهارصد هزار زائر ایرانی از طریق مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به عراق رساندند. موج نخستی این سفرها که از حدود دو هفته قبل آغاز شده بود در روزهای منتهی به اربعین حسینی به پایان رسید تا در روزهای پایانی آبان نخستین موج از بازگشت زائران ایرانی آغاز شود، موجی که به دنبال آن نزدیک به نیمی از جمعیت ایرانی حاضر در عراق به کشور بازگشتند.

    بر اساس آمارهایی که سازمان راهداری کشور ارائه کرده  از ساعت صفر تا 24:00 روز یکشنبه حدود 258 هزار نفر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شدند؛ اما گزارش ستاد اربعین حاکی از بازگشت 280 هزار نفر از زائران تا صبح دوشنبه است که این رقم شامل مسافران ریلی و هوایی نیز می‌شود.

    طبق اعلام سازمان راهداری، با ثبت آمارهای روز دوشنبه عملا بیش از 50 درصد از مسافران ایرانی به کشور بازگشته‌اند و حدود یک میلیون ایرانی هنوز در عراق هستند و پیشبینی می‌شود این زائران نیز موج دوم بازگشت را از صبح امروز(سه شنبه) آغاز کنند و روند بازگشت‌ها تا آخر هفته ادامه یابد.

    بر اساس گزارش‌های ابتدایی همچنان مرز مهران، به عنوان اصلی‌ترین محل تردد زائران فعالیت می‌کند و در چنین شرایطی در نظر گرفتن مسیر موازی مهران- ملکشاهی- ایلام و بهسازی محور ایلام- مهران باعث کاهش قابل توجه ترافیک در این مرز شده است.

    در کنار مرزهای زمینی، راه آهن نیز اعلام آمادگی کرده با تمام امکانات موجود مسافران را از طریق خط آهن شلمچه به نقاط مختلف کشور بازگرداند.

    در عرصه هوایی نیز طبق اعلام سازمان هواپیمایی، از 22 آبان تا ششم آذر مجوز انجام 1015 پرواز فوق‌العاده صادر شده که از این میزان 830 مجوز پرواز برنامه ای و فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی داخلی و 185 مجوز برنامه ای و فوق العاده پرواز برای شرکت های هواپیمایی عراقی صادر شده است.

    پروازهای فوق‌العاده سازمان هواپیمایی تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و فرودگاه‌های تهران، مشهد، یزد، تبریز، اصفهان، کیش، زاهدان، ایلام، رشت، بندرعباس، رفسنجان، کرمان، ساری، اردبیل، شیراز، بیرجند، ارومیه و گرگان در این فرایند فعالیت خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو