فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان مقصر آلودگی هوا نیستند!

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان مقصر اصلی آلودگی هوا را سوخت های غیر استاندارد عنوان کرد.

خودروسازان مقصر آلودگی هوا نیستند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از خبر آنلاین، محمد رضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران در برنامه تلویزیونی تهران بیست ، گفت:«به طور مسلم میزان آلایندگی ارتباط مستقیمی با نوع سوخت دارد. »

    وی افزود:«در حال حاضر به سختی سوخت کشور را به یورو 4 رساندیم،با این حال آمادگی داریم که به سمت تولید خودرو بر مبنای سوخت یورو 5 و یورو 6 حرکت کنیم. هر زمانی که سوخت مورد نیاز تامین شود، خودروسازها و قطعه سازها آمادگی تولید و تحویل خودروها با این سوخت را دارند ؛ همان طور که در سند چشم انداز خودرو آمده  ما می توانیم این نیاز را برآورد کنیم.»

    او در پاسخ به این سئوال که طبق آمارها 80 درصد آلودگی هوا تهران از طریق خودروهاست،اظهارداشت:« خودروهایی که از 10 سال پیش تولید شده اند مجهز به سیستم انژکتوری هستند،اما حالتی که موتورهای قدیمی دارند 50 برابر یک خودرو جدید آلایندگی ایجاد می کنند و لذا خروج خودروی فرسوده باید در دستور کار قرار بگیرد.»

    وی عنوان کرد:«قدم دوم استفاده از کنیسترها است؛ کنیسترها باید در خودروها به موقع تعویض شوند.کاتالیزها هم باید بعد 80 کیلومتر تعویض شوند. اگر به موقع تست خوردو در مورد موارد آلایندگی انجام شود، مشکلی پیش نمی آید.حال آنکه مراکز فنی که خودروها را تست می کنند، توجه ای به کنیستر ها و کاتالیز ها نمی کنند.»

    نجفی منش در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه تبدیل یورو 4 به‌یورو 5 خاطرنشان کرد:« سال گذشته شرکت ملی نفت به زحمت توانست در 8 کلان شهر سوخت یورو 4 را تامین کند. برای ما خودروساز ها، تعویض موتور  متناسب با سوخت یورو 4 کار ساده ای بود،ولی باید اول سوخت  فراهم می شد.»

    او با تاکید بر اینکه در حال حاضر که با خودروسازهایی جهانی مانند رنو، پژو و فولکس واگن همکاری داریم و برای تولید خودروهای با استانداردهای جهانی آمادگی کامل وجود دارد،اظهارداشت:«این خودروها قرار است در ایران خودرو تولید شوند، به همین دلیل قیمت تمام شده آن ها بالا نیست. از خودروهای 30 میلیون تومانی شروع می شود.»

    نجفی منش با اشاره میزان تولید خوردو در سال جاری گفت:«امسال تولید خودرو نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته و خوشبختانه صفی نیز برای تحویل این خودروها تشکیل شده است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو