فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

رفتارهای پرخطر و نداشتن سرعت مطمئنه دلیل اصلی‌ تصادف

رانندگان به تجهیزات زمستانی مجهز شوند

عصر خودرو-رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نداشتن زنجیر چرخ را از عوامل تصادف در بارش برف و یخ‌زدگی عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و رفتارهای پرخطر، از دلایل اصلی تصادفات رانندگی است.

رفتارهای پرخطر و نداشتن سرعت مطمئنه دلیل اصلی‌ تصادف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، داوود کشاورزیان با تأکید بر اینکه در شرایط بارش برف و برودت هوا، تجهیز رانندگان به تجهیزات زمستانی خودرو نظیر زنجیر چرخ ضروری است، بیان کرد: تأکید می‌کنیم، رانندگانی که در این ایام در محورهای برف‌خیز و جاده‌های کوهستانی تردد می‌کنند، حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

    وی نداشتن زنجیر چرخ را یکی از عوامل بروز تصادف رانندگی در شرایط بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ها عنوان کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ‌دلیل عمده بروز تصادفات رانندگی، ناشی از عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و انجام رفتارهای پرخطر است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: البته در برخی شرایط نیز وجود ضعف در برخی راه‌ها موجب تشدید تصادفات می‌شود، اما ذکر این نکته هم ضروری است که به هر حال این جاده‌ها امروز ساخته نشده‌اند که بخواهیم درباره مشخصات فنی حمل‌ونقلی آنها مباحثی را مطرح کنیم، برخی از جاده‌های موجود کشور بیش از 70 تا 80 سال از عمرشان می‌گذرد و این جاده‌ها برای همه مردم شناخته شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر حال یک جاده کوهستانی اگر راننده در طول مسیر سرعت مطمئنه را رعایت نکند، می‌تواند در هر نقطه از این جاده سانحه رخ دهد.

    کشاورزیان اظهار داشت: سیاست وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای هزینه کردن اعتبارات عمرانی با اولویت حفظ ایمنی راه‌ها است که اگر انجام نشود، مطمئن باشید میزان تصادفات رانندگی بسیار افزایش می‌یابد؛ خط‌کشی‌ها، نصب تابلوها، اصلاح شیب جاده‌ها و قوس‌ها، ایجاد حاشیه‌های استاندارد و ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح به صورت روزمره در جاده‌های کشور در قالب نگهداری راه‌ها انجام می‌شود و در صورت عدم توجه به این مورد تصادفات رانندگی ناشی از عدم وضعیت جاده افزایش می‌یابد.

    وی با تأکید بر اینکه اولویت سازمان راهداری حفظ و ارتقای ایمنی راه‌ها است، بیان کرد: در کنار این موضوع اگر رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند و رفتارهای پرخطر داشته باشند، قطعاً می‌تواند به تصادف منجر شود و تصادفاتی که در طول سال رخ می‌دهد، اغلب ناشی از همین عدم رعایت مقررات و تخطی از سرعت مطمئنه است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره فعالیت‌های این سازمان در آموزش رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت: آموزش رانندگی به صورت منظم انجام می‌شود، اما عدم رعایت قانون مقررات توسط رانندگان اغلب ناشی از تسلط بیش از حد رانندگان به جاده و به دنبال آن اعتماد به نفس بیش از حد است که به تصادف منجر می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم آموزش‌ رانندگان به صورت منظم انجام شود، همچنین از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها شیوه‌های آموزشی در رعایت مقررات رانندگی تهیه و پخش شده است، اما عدم رعایت قوانین و مقررات ناشی از عدم آگاهی راننده نیست و اغلب همان گونه که گفته شد، به دلیل اعتماد به نفس بیش از حد راننده است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه اعلام دلیل بروز تصادفات و حوادث رانندگی فقط در حیطه اختیارات پلیس است، اظهار داشت: با وجود آنکه‌ دستگاه‌های مختلفی‌ نظیر پلیس‌ راه، سازمان راهداری، اورژانس، پزشکی قانونی، هلال‌احمر و از این قبیل متولی راه‌ها هستند، اما کمیسیون ایمنی راه‌ها، ‌هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و موضوعات ایمنی را مطرح می‌کند و در ارتباط با تصادف گزارشاتی که پلیس و کارشناس ارائه می‌دهد بررسی می‌شود و تصمیماتی در جهت بهبود وضعیت و عدم تکرار تخلف اتخاذ می‌شود.

    کشاورزیان بیان کرد: گزارش پلیس مبنای اعلام دلیل بروز حادثه است و بدیهی است که اگر افرادی نسبت به نظر کارشناس اعتراض داشته باشند، پرونده به دادگاه می‌رود و سپس از آن طریق تصمیم‌گیری می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو