فونیکسریمکسبهتام

دنیا مالی مطرح کرد

حفاری در یک سوم معابر شهر تهران

عصر خودرو- اصلاحیه مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران مورد تصویب اکثریت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

حفاری در یک سوم معابر شهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی اصلاحیه مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران روی میز بررسی اعضای شورا قرار گرفت و احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران که کمیسیونش پیشنهاد دهنده این اصلاحیه بود، با بیان اینکه سالانه 200 میلیارد تومان صرف مرمت معابر و سطح بزرگراه‌ها می‌شود، گفت: 20 درصد این هزینه‌ها برای رفع مشکلات و لکه‌گیری مجدد نوارهای حفاری در سطح شهر تهران مصرف می‌شود.

    وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال در یک سوم طول معابر شهر تهران حفاری شده است و این نشان می‌دهد که تعداد حفاری‌های صورت گرفته در تهران زیاد بوده است، گفت: این درحالیست که با اتخاذ روش‌های نوین می‌توانیم کمتر شاهد حفاری بوده و شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم.

    وی با بیان اینکه با وجود حفاری‌های متعدد، دستگاه‌هایی که تقاضای حفاری داده‌اند از روند صدور مجوز ناراضی هستند، گفت: در این لایحه روند ساده‌تری اتخاذ شده اما ضوابط حفاری با اتخاذ رویکرد نگهداشت تغییر کرده است.

    به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا، در این اصلاحیه برنامه ریزی عملیاتی برای جایگزینی تاسیسات فرسوده صورت گرفته و  تخفیفاتی به خصوص در حوزه بافت فرسوده در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها نسبت به نوسازی زیرساخت‌های شهری ترغیب شوند.

    وی با بیان اینکه در این لایحه به مسئله تونل تاسیسات مشترک شهری توجه ویژه‌ای شده است، گفت: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری سابقه طولانی‌ دارد اما از آنجایی که ساختار، زیربنا و جنس مسئولیت دستگاه‌ها ناهمگون است نمی‌توانیم به سرانجام خوبی برسیم. به گونه‌ای که در بحث ایجاد تونل تاسیسات مشترک شهری در منطقه 22 شاهد بودیم که ناهمگونی جنس کار دستگاه‌ها این موضوع را به سرانجام نرساند زیرا مخابرات عنوان کرده بود که اگر فیبرهای نوری‌ از کنار تاسیسات برق عبور کند موجب کاهش ارائه خدمات به دلیل بروز پارازیت می‌شود .

    وی با بیان اینکه با وجود هزینه‌های سنگینی که ایجاد تونل تاسیسات مشترک شهری بر پیکر مدیریت شهری می‌گذارد اما قطعا این کار باقیات صالحات است گفت: بسیاری از فرونشست‌ها بر سر چهارراه‌ها که بیشترین حفاری دستگاه‌ها را در بر دارد اتفاق می‌افتد و معتقدم تا زمانی که بابت خدمات حق الارض دریافت نشود دستگاه‌ها تمایل دارند حفاری‌هایشان را ادامه دهند.

    به گزارش ایسنا، همچنین اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه همت دستگاه‌های اجرایی بر ایجاد تونل مشترک شهری نیست، گفت: با اینکه ایجاد تونل مشترک شهری مصوبه دولت دارد اما تا کنون هیچ کاری صورت نگرفته است.

    وی با بیان اینکه باید کمیته‌ای متشکل از پلیس راهور، شهرداری، معاونت عمران و ... تشکیل شود تا ضوابط حفاری در مکان‌های مختلف و مناطق بسته به جنس خاک و ... بازنگری و آئین‌نامه‌ها مشخص شود ، گفت:‌ این کمیسیون باید هر چه سریعتر تشکیل شود.

    به گزارش ایسنا نهایتا با رای اکثریت آرا اصلاحیه مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران مورد تصویب قرار گرفت.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو