فونیکسریمکسبهتام

خط ۶ مترو جنوب شرق تهران را به شمالغرب شهر متصل می کند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص خط ۶ متروی پایتخت به طول ۳۱ کیلومتر که جنوب شرق تهران را به شمال غرب این کلان شهر متصل می کند، گفت: این خط از دولت آباد در جنوب شرق تهران شروع می شود و پس از عبور از معابر مهمی مانند ۱۷ شهریور، میدان شهداء، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان حضرت ولی عصر (عج)، کوی نصر، بلوار مرزداران، خیابان پیامبر و خیابان کوهسار، در نهایت به شهرک کن در شمال غرب این کلان شهر منتتهی می گردد.

خط ۶ مترو جنوب شرق تهران را به شمالغرب شهر متصل می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی افزود: اخیراً توسعه جنوبی خط 6 مترو به طول 6 کیلومتر از دولت آباد تا شهر ری و به طور دقیق ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با اعلام این که خط 6 مترو در طول مسیر 31 کیلومتری خود در 6 ایستگاه با خطوط دیگر تقاطع دارد، تأکید کرد: این 6 ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه های میدان قیام با خط 7، میدان شهداء با خط 4، میدان امام حسین (ع) با خط 2، میدان هفت تیر با خط یک، میدان حضرت ولی عصر (عج) با خط 3 و کوی نصر، مجدداً با خط 7 است.


    استفاده از هر دو روش مکانیزه و کلاسیک در حفاری خط 6 مترو

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که به علت تغییرات سطح آبهای زیر زمینی و شرایط زمین شناسی در طول مسیر، از هر دو روش اجرای مکانیزه و کلاسیک جهت حفاری خط 6 مترو استفاده شده، ‌اظهار کرد: 10 و نیم کیلومتر از این مسیر که در زیر سطح آبهای زیر زمینی واقع گردیده، به روش مکانیزه و با استفاده از دستگاه TBM و 20 و نیم کیلومتر از آن نیز به روش کلاسیک موسوم به NATM احداث شده است.

    مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر از 31 کیلومتر کل تونل خط 6 مترو، تنها حفاری یک کیلومتر در بخش مکانیزه باقی مانده و 30 کیلومتر طول مسیر، حفاری و لاینینگ شده، تصریح کرد: فاز اول این خط به طول 9 کیلومتر از دولت آباد تا میدان شهداء به طول 9 کیلومتر که شامل 3 ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهداست تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

    وی با تأکید بر این که 4 ایستگاه عبوری فاز اول خط 6 مترو شامل ایستگاه های کیان شهر، منصور، میدان خراسان و امیر کبیر نیز در نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: فاز دوم خط 6 مترو نیز به طول 22 کیلومتر از میدان شهداء تا شهرک کن که شامل 18 ایستگاه باقی مانده است، در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    پیشرفت 80 درصدی ساخت 11 ایستگاه خط 6 مترو


    معاون شهردار تهران با اشاره به این که در حال حاضر، 100 درصد حفاری تونل، حدود 90 درصد کف سازی، بیش از 80 درصد احداث ایستگاه های مورد بهره برداری و بیش از 75 درصد ساخت ایستگاه های عبوری فاز اول خط 6 مترو به اتمام رسیده، اظهار کرد: همچنین بیش از 95 درصد حفاری تونل، بیش از 65 درصد احداث ایستگاه ها و حدود 55 درصد کف سازی فاز دوم این خط نیز انجام شده است.

    مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر 7 هزار و 371 مهندس و کارگر در 70 جبهه کاری خط 6 مترو مشغول به کار هستند، تصریح کرد: حفاری و لاینینگ بیش از 20 کیلومتر تونل طی یک سال، اجرای 10 پارت بتن بدنه با یک قالب طی یک هفته و 24 متر حفاری تونل توسط دستگاه TBM طی 24 ساعت، نتیجه تلاش گروهی تلاشگران خط 6 مترو در یک سال است.

    براساس گزارش تهران سما، وی در پایان با تأکید بر این که عملیات ساخت 11 ایستگاه خط 6 مترو، بیش از 80 درصد پیشرفت داشته اند، خاطرنشان کرد: این 11 ایستگاه شامل ایستگاه های دولت آباد، میدان شهداء، کیان شهر، بعثت، منصور، امیر کبیر، میدان امام حسین (ع)، میدان هفت تیر، فاطمی، مرزداران و یادگار حضرت امام (ره) است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو