فونیکسریمکسبهتام

آسمان تهران تا شنبه بارانی است

بارش باران در اغلب مناطق کشور

عصر خودرو- آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۸ و ۴ درجه خواهد بود.

بارش باران در اغلب مناطق کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر این است که سامانه بارشی از شب گذشته وارد کشور شده است امروز ادامه فعالیت خود را در مناطق شمالغرب، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های دامنه البرز غربی و استان‌های دامنه البرز مرکزی خواهد داشت و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط سرد‌سیر و مرتفع، بارش برف می‌شود.

    این سامانه روز جمعه با شدت بیشتری در نواحی ذکر شده فعال خواهد بود همچنین از اواخر امشب و روز آینده بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد شدید در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.

    ‌با توجه به اینکه منشاء توده هوای سطوح پایین جو عرض‌های جنوبی است، بارش اغلب به شکل باران و بارش برف محدود به مناطق کوهستانی مرتفع در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز خواهد شد.

    شدت عمل این سامانه به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و وقوع تگرگ در شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام و جنوب لرستان در حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود بعد‌از‌ظهر جمعه همراه با گذر تدریجی جبهه سرد، شدت بارش استان‌های غربی تقویت شده و بارش اغلب رگباری شود.

    روز جمعه 95/9/12‌ بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (به‌ویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، و بارش برف در مناطق مرتفع کردستان و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

    همچنین روز جمعه احتمال وقوع سیلاب در شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام و کرمانشاه نسبت به سایر نقاط بیشتر است.‌

    در روز جمعه در استان‌های همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و تهران و البرز بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط مستعد احتمال آبگرفتگی مناطق شهری وجود دارد بر این اساس توصیه میشود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت به عمل آید.

    روز شنبه بارش پراکنده در برخی نقاط شمال غرب و شمال شرق و رگبار و رعد و برق در شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

    شدت بارش‌ها روز جمعه در نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

    در 3 روز آینده وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

    آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 8 و 4 درجه خواهد بود، همچنین روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج صاف پیش‌بینی می‌شود.

    فردا شهرکرد‌ با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین شهر‌ کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین شهر‌ کشور خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سوم آذرماه امسال 22.9 درصد بارش سال گذشته است.

    کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو