فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران عنوان کرد

موتورهای کاربراتوری متهم آلودگی هوا

عصر خودرو- رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد نقش موتورسیکلت‌های کاربراتوری بر افزایش و تشدید آلودگی هوا هشدار داد.

موتورهای کاربراتوری متهم آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد حقانی با اشاره به وضعیت هوای تهران که شاخص‌های آلودگی هوا را رد کرده است، به نقش موتور سیکلت‌های کاربراتوری در افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: براساس موصبه هیات وزیران قرار شده که از ابتدای مهرماه امسال تولید و شماره‌گذاری این نوع موتور سیکلت‌ها متوقف شود که به تازگی باخبر شدیم وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست  کرده است که از آنجایی که تولید 600 هزار موتور کاربراتوری ثبت سفارش شده است، تولید این نوع موتورها تا پایان سال ادامه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه این درخواست وزیر صنعت برخلاف مصوبه هیات وزیران است، گفت: به دلیل حجم آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری، این موتورها حتی در چین هم دیگر برای مصرف داخلی تولید نمی‌شوند و تنها برای کشورهایی همچون ما تولید آن ادامه دارد.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: این موتورها باید تبدیل به موتورسیکلت‌های برقی یا انژکتوری شده و نباید قشر ضعیف جامعه از این اصلاح رویه نیز متضرر شوند و باید بسته‌های حمایتی برای این افراد در نظر گرفته شود.

    وی با بیان اینکه امروز قریب یک میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران تردد می‌کند که هرکدام شش برابر یک پژو 206‌ آلایندگی دارند، گفت: روشن است که باید دولت در این راستا تدبیری بیندیشد و مدیریت شهری و دولت به سرعت اختلاف قیمت این موتورسیکلت‌های آلاینده با انژکتوری یا برقی را برای این قشر ضعیف در هر فرمتی که صلاح است، تامین کرده تا این موتورها جمع شوند.

    وی در پایان افزود: اگر این موتورها تولیدشان متوقف نشود و همچنان در سطح شهر تردد داشته باشند، قطعا به مردم شهر تهران سرطان و بیماری‌های ریوی هدیه داده می‌شود و باید مردم تهران را نجات دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو