فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع روکش+ کفپوش+ دور فرمان و ... به همراه جدیدترین فهرست قیمت

بازار دوخت و دوز خودرو

عصر خودرو- در این مطلب، گزارش هفتگی را به بازاری بزرگ و متنوع مختص انواع اتومبیل اختصاص داده‌ایم. بازار انواع روکش‌ها، کفپوش‌ها و دور فرمان یا به طور خلاصه هر چه که با پارچه و نخ ارتباط دارد و مخصوص خودرو دوخته می‌شود را هدف گرفته‌ایم.

بازار دوخت و دوز خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حقیقت امر این است که بازار مورد نظر ما در این شماره از 2 دنیای متفاوت تشکیل می‌شود که در نهایت ماهیت یکسانی داشته و نیاز مشتری را تامین می‌کنند. دنیای اول روکش‌ها‌ و دور فرمان‌های دوخته‌شده و آماده است که در فروشگاه‌های لوکس و تزئیناتی یافت می‌شود و دسته دوم دوزندگانی حرفه‌ای هستند که به طور آزاد در بازار فعالیت کرده و با انتخاب پارچه و نوع نخ، روکشی دست‌ساز را تحویل شما می‌دهند. ضمن به چالش کشیدن این دوزندگی‌ها در انتها نیز با فهرستی از جدیدترین قیمت‌های روز بازار در خدمت شما خواهیم بود.

    تحلیل کوتاهی از بازار
    در مورد قیمت‌ها باید گفت با تحویل خودروهای ثبت‌نامی که در ماه‌های اخیر شدت گرفته است قیمت‌ها هم به نوبه خود دچار نوسان شده‌اند. ‌انواع روکش‌ها حداقل 5 درصد نسبت به تابستان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند اما دور فرمان و کفپوش افزایش قیمت محسوسی نداشته‌اند.
    نیاز بازار ما به کلی از تولیدات داخل و صنعت‌های پر‌توانی همچون پارس کاور، اطلس روکش، جهان و ... تامین می‌شود که علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان در این صنعت، مشتری ایرانی را هم به واردکنندگان کالای چینی و خارجی واگذار نکرده‌اند. گرچه روکش‌های خارجی نیز در بازار موجود هستند اما به طور کلی با قاطعیت تمام می‌توان گفت حرف اول را در بازار روکش‌های ایرانی می‌زنند که متاسفانه در بازار دور فرمان این اتفاق نیفتاده و بیش از 90درصد دور فرمان‌های موجود در بازار چه دوختنی و چه آماده همگی از کشور چین وارد می‌شوند. اما کفپوش‌ها و نمدی‌های زیر کاپوت و صندوق به همراه روداشبوردی‌های ایرانی استقبال فراوانی در بازار دارند که اکثرا در شهر بابل دوخته شده و در سراسر کشور پخش می‌شوند. صنعت شهر بابل در این زمینه زبانزد خاص و عام است.
    اما   در مورد دوزندگی این صنعت باید گفت، اگر خواستار روکش‌های دست‌دوز هستید برای شما علاوه بر پایتخت شهرهای فراوانی هستند که نیاز شما را به بهترین نحو برطرف کرده و شما را به هدفتان می‌رسانند. حقیقتا دوزنده‌های آزاد این بازار با داشتن تبحر بسیار زیاد روکش‌هایی بسیار اندازه و با کیفیتی متناسب با خودروی شما مهیا می‌کنند که متحیر می‌شوید. اما حوصله زیاد شما و البته جیب پر پولی را می‌طلبد.
    در طرف دیگر این بازار اجناس کاملا آماده و بسته‌‌بندی‌شده‌ای وجود دارند که تنها با پرداخت هزینه نصب، صرف زمان اندکی خودروی شما را دگرگون می‌کنند. در این طرف باید گفت قدرت انتخاب رنگ پارچه، کیفیت و نوع نخ از شما گرفته می‌شود، اما هزینه کمتری پرداخت کرده و در نهایت باید گفت کیفیت روکش‌های دست‌دوز نصیب شما نمی‌شود.
    در مورد کفپوش‌ها نیز گفتنی است برای خودروهای غیرمتعارف بازار که تعداد آنها نیز انگشت‌شمار باشد، دوزنده‌های آزاد با هر نوع پارچه‌ای که مدنظر داشته باشید، برای شما کفپوش خواهند دوخت که قیمت آن نیز به‌مراتب بالا خواهد بود. در ضمن گفتنی است دور فرمان‌های دوختنی نیز که امروزه بسیار مد‌ شده‌اند در اکثر لوکس‌فروشی‌ها قابل دوختن هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو