فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان امداد و نجات تشریح کرد

۸استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی

عصر خودرو- رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و همچنین طوفان روز گذشته را تشریح کرد.

۸استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مرتضی سلیمی  در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی در سطح کشور از 11 آذرماه تا ساعت 6 صبح امروز گفت: هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال، خوزستان، کهگیلویه، کردستان و لرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. بر همین اساس به 16 شهر و روستا و 478 تن متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

    وی افزود: همچنین 60 اسکان اضطراری داده شدند و تخلیه آب از 66 واحد منزل مسکونی صورت گرفت.

    سلیمی با اشاره به فعالیت 40 تیم عملیاتی شامل ١٦٧ نفر امدادگر و نجاتگر افزود: در عملیات سیل و آبگرفتگی 19 دستگاه موتور پمپ و لجن کش به کار گرفته شد. همچنین ١٧۰ قرص نان، 230 قوطی کنسروجات، 15 کیلوگرم خرما و 79 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

    رییس سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک امدادگران در سطح کشور گفت: از 11 آذرماه تا ساعت شش صبح امروز هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، چهارمحال، گلستان، کهگیلویه، مازندران و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.

    وی افزود: در این بازه زمانی 11 محور و 443 نفر مورد امدادرسانی قرار گرفتند. 141 دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شدند. 18 تیم عملیاتی شامل ٦٧ تن امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک فعال بودند. همچنین 48 قوطی کنسروجات، یک کیلوگرم خرما و 15 تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.
    سلیمی همچنین به طوفان روز گذشته در دو استان مازندران و خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، بهشهر، نکا و سوادکوه تحت تاثیر طوفان قرار داشتند.

    از روز گذشته تا ساعت شش صبح امروز 17 شهر و روستا و 2هزار و 239 تن امدادرسانی شدند. همچنین یکهزار و 650 تن اسکان در خراسان شمالی (در مساجد، راهدارخانه، مدارس و ...) اسکان اضطراری داده شدند. 22 تیم عملیاتی شامل 132 امدادگر و نجاتگر در این عملیات فعالیت داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط