فونیکسریمکسبهتام

هفته قربانیان حوادث ترافیکی در شیراز برگزار می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از برگزاری اولین هفته یادبود قربانیان حوادث ترافیک در شیراز خبر داد.

هفته قربانیان حوادث ترافیکی در شیراز برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ناصر شمس پیش از ظهر شنبه در نشست خبری برگزاری اولین هفته یادبود قربانیان حوادث ترافیکی، گفت: برای اولین بار در کشور 13 تا 19 آذرماه هفته یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در شیراز برگزار می شود.

    وی ادامه داد: 140 خانواده قربانیان این حوادث در سال 94 و نیمه اول سال جاری برای حضور در این برنامه ها دعوت شده اند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش تلفات رانندگی در شیراز، گفت: 120 نقطه حادثه خیز شیراز شناسایی شده و طی 6 ماه گذشته 60 نقطه آن بهسازی و رفع معایب شده است.

    شمس با اشاره به اینکه نصب دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر شیراز نیز تاکید کرد: حدود 320 دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات با اعتبار 5 میلیارد تومان در سطح شهر شیراز راه اندازی شده و برای سال آینده نیز اعتبار 10 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که حرکت مهمی در راستای کنترل تخلفات است.

    وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ترافیکی شیراز نیز گفت: دفتر مطالعات ترافیکی در حوزه حمل و نقل تصاویر مختلفی را از وضعیت شیراز بررسی می کند و در این خصوص نیز مطالعات محدوده کنترل ترافیک در حال انجام است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه راه اندازی تقاطع مشکل ترافیک را برطرف نمی کند، گفت: هیچ تقاطعی برای رفع مشکلات ترافیکی ساخته نمی شود بلکه برای کاهش بار ترافیکی است اما اگر ما خواهان رفع مشکلات ترافیکی در شیراز هستیم باید بر روی فرهنگ عمومی کار کنیم.

    شمس تاکید کرد: استفاده از ناوگان عمومی در شیراز کمتر از 20 درصد است که این وضعیت جای نگرانی است.

    وی یادآور شد: در شیراز 36 هزار معلول دائم داریم که 75 درصد آن ناشی از تصادفات رانندگی است که 2760 نفر در شیراز هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به برنامه های هفته یادبود قربانیان حوادث ترافیکی نیز گفت: برگزاری 9 تئاتر خیابانی در 20 نقطه شیراز، سه شنبه های بدون خودرو با حضور 700 دانش آموز، برگزاری همایش های علمی و آموزشی و... از برنامه های این هفته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط