فونیکسریمکسبهتام

سراب دوره پیست رالی خودروهای سنگین

عصر خودرو- چند سالی است با بهره برداری از معادن سنگ شهرستان چگنی، شهر سراب دوره با نداشتن جاده کمربندی به پیست رالی کامیون های سنگ کش تبدیل شده است.

سراب دوره پیست رالی خودروهای سنگین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    ب گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، در ادامه این مطلب آمده است: شهرها مکانی هستند که جمعی از انسان ها در آن به زندگی مشغول هستند و برای آرامش و آسایش در محل زندگی آنها قوانینی طرح شده که به ایمنی افراد در شهر کمک بسزایی می کند.
    یکی از آنها قوانین راهنمایی و رانندگی است که رعایت آن به خیابان های شهری نظم و انضباظ می بخشد این قوانین مشخص می کند چه خودروهایی می توانند به محدوده خیابان های شهر وارد شوند.
    شهر سراب دوره مرکز شهرستان چگنی در حدود 40 کیلومتری خرم آباد و بر سر راه خرم آباد کوهدشت قرار دارد.
    بلوار اصلی سراب دوره که همان جاده خرم آباد کوهدشت است از میان این شهر می گذرد که با نداشتن جاده کمربندی محل عبور و مرور انواع خودروهای سبک و سنگین است.
    در این بین خیابان ها و کوچه های مرکز این شهر نیز از تردد خودروهای سنگین بی نصیب نمانده و به پیست رالی کامیون های سنگ کش تبدیل شده است.
    این ترددها در ساعات ظهر شدت می گیرد و این خودروهای سنگین بدون در نظر گرفتن اینکه به محدوده خیابان های شهر وارد می شوند در خیابان های سراب دوره رفت و آمد می کنند.
    ورود کامیون های سنگ کش به خیابان های این شهر ایمنی عابرانی که در خیابان ها رفت و آمد می کنند به خطر افتاده و علاوه بر این به آسفالت و زیرساخت های شهری نیز آسیب هایی وارد می شود.
    نکته جالب در این بین آن است که در ورودی های سراب دوره علامت ورود کامیون ممنوع نصب بوده که از این علامات فقط میله آن باقی مانده و معلوم نیست که بر سر این علامات چه آمده!
    این در حالی است که در حومه این شهر حتی پارکینگی برای خودروهای سنگین در نظر گرفته نشده که در صورت نیاز بتوانند در آن پارک کنند و حاشیه بلوار اصلی شهر به محل پارک کامیون ها تبدیل شده است.
    هوشنگ رستمی شهردار سراب دوره در خصوص ورود تریلی های سنگ کش به خیابان های این شهر می گوید: با وزن بالایی که تریلی های سنگ کش دارند به زیرساخت ها و تاسیسات شهرداری خصوصا شبکه آب رسانی ، جداول و آسفالت خسارت وارد می کنند.
    در اینجا سوالی مطرح می شود که چگونه با درنظر گرفتن جاده ای در خارج شهر برای کامیون های سنگ کش و جلوگیری از ورود آنها به خیابان های شهر، این کامیون ها وارد خیابان های این شهر می شوند؟!
    چگونه تابلوهای ورود کامیون ممنوع از ورودی این شهر برداشته شده اند؟
    چرا تاکنون اقدامی برای احداث پارکینگ خودروهای سنگین در حومه این شهر نشده است؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط