فونیکسریمکسبهتام

تونس مقصد جدید پژو – سیتروئن

عصر خودرو- گزارش ها و اخبار منتشر شده حاکی از آن است که گروه خودروسازی پژو – سیتروئن در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه و گسترش حضور خود در بازار خودروی شمال آفریقا قصد دارد کارخانه تولید خودروهای پیکاپ را در تونس راه اندازی کند.

تونس مقصد جدید پژو – سیتروئن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، در همین رابطه این خودروساز فرانسوی با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که سایت تولید خودروی این شرکت در تونس اواسط سال 2018 میلادی آغاز به کار خواهد کرد و با عرضه محصولات خود به بازار، نیاز موجود در بازار خودروی تونس و سایر کشورهای شمال آفریقا را تامین خواهد کرد.

    در این راستا و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط «کارلوس تاوارس» مدیر اجرایی گروه خودروسازی پژو – سیتروئن، این خودروساز فرانسوی با تحقق برنامه های خود در شمال آفریقا قصد دارد تا سال 2021 میلادی رقمی معادل 700 هزار خودرو در خاورمیانه و شمال آفریقا به فروش برساند.

    گفتنی است طبق اطلاعات موجود، پژو – سیتروئن قصد دارد در سال 2019 میلادی یک سایت تولید خودروی دیگری در مراکش راه اندازی کرده و محصولات کلاس سدان پژو و سیتروئن را در آن تولید و روانه بازار کند.

    تلاش های پژو – سیتروئن برای گسترش حضور خود در شمال آفریقا در شرایطی شدت می گیرد که پیش از این و پس از رفع تحریم های وضع شده علیه ایران، مدیران این شرکت فرانسوی تولید مشترک محصولات خود با شریک ایرانی اش را مجددا آغاز کرده و قصد دارد علاوه بر تونس و مراکش، سایت تولید خودروی دیگری را نیز در الجزایر راه اندازی کند.

    «ژان کریستوف کومارد» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای گروه خودروسازی پژو – سیتروئن با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: «هدف پژو از حضور گسترده در بازار خودروی شمال  آفریقا بدل شدن به برند پیشرو در این بازار و کمک به رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشورهای هدف است.»

    براساس جزئیات ارائه شده از سوی پژو – سیتروئن، سایت تولید خودروی این شرکت در تونس در مرحله نخست سالانه یک هزار و 200 دستگاه خودروی پیکاپ تولید و روانه بازار خواهد کرد. به رغم انتشار جزئیات مربوط به تولید سایت تونس، هنوز مشخص نیست کدام مدل از پیکاپ های پژو در این سایت به تولید خواهد رسید. این درحالی است که همچون گذشته پژو سایت تولید خودروی خود در تونس را با مشارکت شرکت تونسی « Stafim » راه اندازی خواهد کرد.

    «کارلوس تاوارس» مدیر اجرایی گروه خودروسازی پژو – سیتروئن در ارتباط با فعالیت های شرکت متبوعش در شمال آفریقا اعلام کرد که پیکاپ تولیدی سایت تونس یک خودروی یک تُنی خواهد بود اما از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خود داری کرد. با این حال گمانه زنی های کارشناسان حاکی از آن است که احتمالا پژو – سیتروئن از پلتفرم تویوتاهایلوکس برای تولید پیکاپ خود در سایت تونس استفاده کند، چرا که دو شرکت خودروسازی تویوتا و پژو مدتی است در زمینه تولید خودروهای تجاری و ون با یکدیگر همکاری می کنند.

    این روزها بازار خودروی شمال آفریقا از جذابیت زیادی برای شرکت های خودروسازی بین المللی برخوردار شده و این شرکت ها در تلاش هستند با افزایش تولید و عرضه محصولات خود نیازهای خریداران خودرو در کشورهای شمال قاره سیاه را تامین کنند.

    در همین ارتباط شرکت خودروسازی رنو در سال 2014 میلادی دو سایت تولید خودرو در مراکش راه اندازی کرد و گروه خودروسازی فولکس واگن نیز اخیرا با تاسیس یک شرکت مشترک با شرکت الجزایری « SOVAC » قصد دارد به صورت رسمی وارد بازار خودروی شمال آفریقا شود. پژو – سیتروئن نیز در این میان در پی آن است تا با کاهش وابستگی خود به بازار خودروی اروپا فروش خود را در سایر نقاط جهان از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو