تولید ماشین‌های سنگین تقریبا نصف شد

عصر خودرو- تازه ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید برخی از ماشین‌های سنگین از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، ون، کامیون، کشنده و کمباین در ۹ ماهه امسال تقریباً نصف شده است.

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸:۰۰

تولید ماشین‌های سنگین تقریبا نصف شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در 9 ماهه امسال تولید کامیون، کامیون کشنده، اتوبوس، مینی‌بوس، ون و کمباین به ترتیب 63، 52.2 و 50.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته؛ به‌طوری‌که در این مدت تولید این سه گروه ماشین سنگین به ترتیب 3196، 1456 و 294 دستگاه بوده است. این در حالی است که تولید این سه گروه در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 8647، 3048 و 599 دستگاه بوده است.

همچنین در 9 ماهه امسال 524 هزار و 200 دستگاه انواع سواری تولید شده که نسبت به تولید 750 هزار و 800 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته 25.7 درصد کاهش داشته است.

با این حال تولید وانت و تراکتور در این مدت 16.5 و 15.7 درصد افزایش یافته است.

تولید لاستیک خودرو و روغن موتور نیز در این مدت 2.1 و 18.3 درصد نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

سموم دفع آبات نباتی و داروی انسانی؛ صدرنشین افزایش تولید کالاهای منتخب صنعتی

این آمارها نشان می‌دهد که بیشترین افزایش تولید در 9 ماهه امسال مربوط به سموم دفع آفات نباتی و داروی انسانی است که تولید آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38.9 و 29.6 درصد افزایش داشته است. تا پایان آذرماه امسال 27 هزار و 600 تن سموم دفع آبات نباتی و 36 میلیارد و 300 میلیون عدد داروی انسانی تولید شده است.

در این میان تولید پودر شوینده در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.3 درصد افزایش داشته است.

تولید افزایش 20 درصدی ماشین‌لباسشویی و کولر آبی

همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت در 9 ماهه امسال به ترتیب 481 هزار و 300 دستگاه ماشین لباسشویی، 637 هزار 700 دستگاه کولر آبی و 848 هزار و 300 دستگاه یخچال و فریزر تولید شده که نسبت به تولید این لوازم در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 24.2، 22.7 و 3.9 درصد افزایش یافته است.

با این وجود در 9 ماهه امسال 513 هزار و 100 دستگاه انواع تلویزیون تولید شده که نسبت به تولید 562 هزار و 500 دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته 8.8 درصد کاهش داشته است.

آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی

 

 

برچسب ها

تولید کامیون
مطالب مرتبط بیشتر
تردد خودروهای سنگین در جاده سنگلاخ تحریم افت ۸۵ درصدی تولید کامیون در اسفند ۹۷ کارخانه مشترک تولید اتوبوس و کامیون ایران و آذربایجان افتتاح شد ترمز تولید کامیون کشیده شد افزایش ۱۴.۴ درصدی تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون دنده سنگین کامیون و اتوبوس در جاده تولید حرکت کند تولید کامیون در آذرماه جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید چند خودروی سنگین متوقف شد رشد تولید و فروش سایپادیزل در سه ماهه نخست سال ۹۷ سنگین‌وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید تولید کامیون در دو شرکت متوقف شد سنگین‌وزن‌ها سنگین می‌رانند! تولید کامیون در سایپا کم شد؛ در ایران‌خودرودیزل متوقف! تولید خودروهای تجاری سرعت می‌گیرد کارخانه تولید خودرو در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود محلی برای خروج توان موتور تولید خودروهای سنگین کاهش یافت "سینوتراک" چین در پاکستان کامیون می‌سازد تولید خودروهای تجاری به ۶۰ هزار دستگاه می‌رسد جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید چند خودروی سنگین متوقف شد جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید خودروهای سنگین افزایش یافت تولید کامیون افزایش یافت تولید کامیون افزایش یافت سهم ۲۱ درصدی تجاری سازها از فروش داخلی روند صعودی تولید کامیون در زامیاد سنگین وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید مونتاژ کامیون و اتوبوس‌های بلاروسی در کشور از شهریور امسال نبرد دایملر با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران جدیدترین وضعیت تولید کامیون در کشور تولید سنگین ‌وزن‌های خودرویی کاهش یافت شرکت سوئدی در اندیشه ورود به بازار کامیون ایران سایه سنگین رکود در بازار خودروهای تجاری تولید خودروهای تجاری در شهریور ماه ۸ درصد افزایش یافت توقف خط تولید کامیون در ۴ شرکت داخلی فرصت‌سوزی در توسعه صنعت خودروهای تجاری تولید کامیون کاهش یافت تولید کامیون افزایش یافت
برگشت به بالا