فونیکسریمکسبهتام

بررسی ترافیک غیرمعمول تهران در کمیسیون عمران

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: موضوع ترافیک غیرطبیعی این روزهای پایتخت در کمیسیون عمران بررسی خواهد شد و برای دومین بار به پلیس تذکر خواهیم داد.

بررسی ترافیک غیرمعمول تهران در کمیسیون عمران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، ابوالفضل قناعتی  با اشاره به افزایش بار ترافیکی این روزهای پایتخت گفت: روز پنجشنبه و جمعه ترافیکی را تجربه کردم که تا امروز در تهران ندیده بودم و این موضوع باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که چنین بار ترافیکی در برخی از مناطق تهران به خصوص مناطق شمالی شهر رخ داده است.

    وی گفت: این موضوع در کمیسیون عمران بررسی می شود و کارشناسان این کمیسیون در این خصوص بررسی های لازم را انجام خواهند داد. هچنین از پلیس راهور می خواهیم که دلیل ترافیک غیرطبیعی پایتخت را توضیح دهد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش ساعات طرح زوج و فرد تا ساعت 19 یکی از عواملی است که پلیس در توضیح اولیه عنوان کرده است، گفت: اما در روز پنجشنبه و جمعه که شاهد افزایش زمان ساعات زوج و فرد نبودیم باز هم چنین ترافیکی را تجربه کردیم.

    قناعتی با تاکید بر اینکه نمی توان در خصوص عوامل ایجاد چنین ترافیکی گمانه زنی کرد، افزود: باید کار کارشناسی بر روی این موضوع انجام شود و حتما راه حل کاهش بار ترافیکی، افزایش محدودیت ها نیست. نباید مردم را از این محدودتر کرد. مدیریت شهری با اجرای طرح کاهش در کنار زوج و فرد، محدودیت ها را افزایش داده است. این کنترل ترافیک نیاز به مدیریت دارد.

    وی اضافه کرد: باید در هنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز مطالعات ترافیکی نیز در نظر گرفته شود. اگر برای مردم در ایجاد ترافیک سهم 50 درصدی قائل باشیم 50 درصد بار ترافیک مربوط به مدیریت ترافیک است. باید بتوانیم با سیاست هایی ترافیک شهر تهران را مدیریت کنیم و زمان سفرهای درون شهری را مدیریت کنیم. در این میان توسعه دولت الکترونیک نیز یکی از راهکارهای اساسی کاهش بار ترافیکی است.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر دوباره به عنوان یک مطالبه از پلیس راهور درخواست رسیدگی به ترافیک این شبهای تهران را خواهم داد همچنین در کمیسیون عمران نیز این موضوع را مطرح تا در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو