فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران:

ترافیک تهران با یک تلنگر به کما می‌رود

تغییر ساختار ترافیکی اجتناب‌ناپذیر است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران گفت: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

ترافیک تهران با یک تلنگر به کما می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،سردار محمدرضا مهماندار در نخستین نشست خبری خود به عنوان رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به برنامه‌های خود اظهار داشت: امروز موضوع نظم یکی از مسایل مهم در شهر تهران است و بی‌نظمی‌های ترافیکی در ابعاد مختلف آزاردهنده است که عدم احترام به قوانین باعث شده مشکلاتی برای سایر شهروندان به وجود آید و قطعا برخورد با ناهنجاری‌ها یکی از برنامه‌های اصلی ماست که البته آموزش و اقدامات فرهنگی در اولویت قرار دارد.

    وی ادامه داد: همچنین متاسفانه غیر از محدودیت‌های معدودی که وجود دارد، شاهد عدم سازماندهی تردد در شهر تهران هستیم. مثلا توزیع مواد غذایی همزمان با اوج ترافیکی صبحگاهی انجام می‌شود و این به معنای آن است که هرکس هر زمان و به هرشکل از معابر تهران استفاده می‌کند که نیازمند ساماندهی مکانی و زمانی است که به بغرن‌جتر شدن وضع ترافیک پایتخت می‌انجامد.

    مهماندار با اشاره به افزایش وسایل نقلیه و افزایش تقاضای سفر گفت: متاسفانه در ساعاتی از صبح و بعدازظهر معابر تهران اشباع می‌شود و در مناطق ٣،٢،١٢ و ١، ٢٥ درصد بیش از ظرفیت معابر خودرو به آن وارد می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: صبح و عصر متاسفانه تهران در تسخیر خودروها است و حتما باید برای حل مسکل، محدودیت زمانی و مکانی تردد ایجاد کنیم.

    رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

    وی با بیان اینکه حل این مشکل نیازمند تصمیم کلان کشوری است گفت: امروز به جایی رسیده ایم که مسئولین و مردم با یکدیگر همصدا هستند و این بهترین فرصت برای حل مشکل است.

    مهماندار شورای عالی ترافیک را مسول سیاست گذاری برای حل این مشکل دانست و افزود: علی‌رغم مسئولیت پلیس که تنها اجرای قوانین است، پلیس حتما پیشنهاد دهنده برای اعمال محدودیت و ممنوعیت به منظور حل این مشکل خواهد بود.

    وی با بیان اینکه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ابعاد اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت اضافه کرد: با توجه به بار اقتصادی و اجتماعی تصمیم گیری ها، حتما باید ابعاد مختلف آن را دید و باید با خرد جمعی به این موضوع نگریست.

    رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امروز به نقطه ای رسیدیم که تغییر در ساختار ترافیکی تهران اجتناب ناپذیر است و حتما باید تغییر داده شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی کوتاه و میان مدت به دنبال حل ترافیک شهر تهران باشیم گفت: کاهش تعداد خودرو در اختیار پلیس نیست اما می‌توان با تمرکز بر برخورد با تخلفات ساکن، سرعت در رسیدگی به تصادفات و .. اقدامات تسهیل کننده ترافیک را تشدید کرد.

    مهماندار افزود: همچنین با همکاری شهرداری به دنبال اصلاح هندسی معابر نیز هستیم ولی قطعا اصل موضوع تعداد خودروها در تهران است چراکه در ساعات اوج، ٦٧ درصد معابر در تسخیر خودروهای شخصی است و تنها 40 درصد جابجایی افراد را انجام می دهند. امروز 1100دوربین نظارتی هوشمند اجازه می دهد ترافیک را به صورت جامع نگاه کنیم و با استفاده حداکثری از پرسنل، اندمی از بار ترافیکی  بکاهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو