فونیکسریمکسبهتام

در مسیری به طول ۵۰۰ کیلومتر

چهارمین دور از رالی قهرمانی کشور برگزار شد

عصر خودرو- باوجود همه فراز و نشیب‌های مسابقات رالی قهرمانی کشور در سال جاری، راند چهارم این مسابقات نیز در منطقه پرند تهران برگزار شد تا با انجام دو مرحله دیگر تا پایان سال، قهرمانان رالی کشور در سال ۹۵ هم معرفی شوند. همان‌طور که اشاره شد راند چهارم مسابقات در منطقه پرند تهران برگزار شد.

چهارمین دور از رالی قهرمانی کشور برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، یعنی در کنار مجموعه ورزشی سرزمین ایرانیان که قبلا هم میزبانی مسابقات رالی را در کارنامه داشته. مسیر رالی این بار حدود 500 کیلومتر در دل این منطقه قرار داشت. البته از این مسیر 500 کیلومتری حدود 220 کیلومترش آسفالت بود اما تایم هر شرکت‌کننده با احتساب کل مسیر به ثبت می‌رسید. بعد از اواسط سال‌های دهه 80 شمسی که قوانین جدید در مسابقات رالی قهرمانی کشور به کارگیری شد و این مسابقات با رنگ و بویی شبیه به مسابقات حرفه‌ای برگزار شد، زمان برگزاری مسابقه هم دو روز افزایش یافت. زیرا دو روز معروف به رِکِ به مسابقات رالی افزوده شد. این دو روز در واقع روزهایی بودند که شرکت‌کنندگان مسیر مسابقه را طی می‌کردند تا روز مسابقه بتوانند بهتر با جزئیات مسیر برخورد کنند. نقش کمک راننده یا نویگیتور به خصوص در روزهای رک بیش از پیش پر رنگ شد زیرا او باید به‌عنوان راهنما جزئیات کاملی از مسیر را مستند کند تا در روز مسابقه در سرعت‌های بالا همیار راننده باشد. در واقع در روز اول رک مسیر روز اول مسابقه و در دروز دوم رک مسیر دوم مسابقه از سوی شرکت‌کنندگان مورد بازبینی قرار می‌گیرد. کاری که در چهارمین راند مسابقات رالی قهرمانی کشور نیز انجام شد.

     

    استارت چهارمین راند این بار به‌صورت نمادین از خط استاتری در پیست آزادی تهران بود و خودروها پس از عبور از خط استارت به سمت منطقه اصلی رالی در اتوبان تهران ساوه و منطقه پرند حرکت کردند. تیم گردش نما در میان تیم‌ها و دیگر شرکت‌کنندگان رالی با فاصله مناسبی در صدر جدول امتیازی قرار داشت و از این رو می‌توانست با قهرمانی در این مرحله از مسابقات تا اندازه‌ای جایش را در صدر جدول امتیازها محکم کند. ابوترابیان یکی از رانندگانی بود که در مرحله چهارم به تیم گردش‌نما اضافه شد و عملکردش در دو روز رالی به شکلی بود که نشان از تکنیک بالای او داشت. به این ترتیب او توانست مقام اول را کسب کند. مقامی که در حضور علی کلهر از باتجربه ترین‌های مسابقات رالی قهرمانی کشور به دست آمد و از این رو بسیار ارزشمند است. در واقع علی کلهر یکی از رانندگان تیم سایپا بود که بعد از حدود 2 سال دوباره به مسابقات رالی قهرمانی کشور باز گشته است. البته علی کلهر در این خصوص به دنیای ماشین گفت: با توجه به اینکه ما در کلاس IR2 بودیم و تعداد خودروهای این کلاس 6 دستگاه بود و من زودتر از بقیه از خط پایان گذشتم، در کلاس خودم مقام اول را کسب کردم.

    وی ادامه داد: اما به دلیل اینکه در بقیه کلاس‌ها و به خصوص اورال تعداد شرکت‌کنندگان کم بود، اعلام نتایج به‌صورت کلی انجام شد و در نتیجه من به مقام دوم رسیدم. ولی در مجموع از مسابقه، برگزاری و امکانات راضی بودیم و در مرحله بعدی ان‌شاءالله با خودروی جدید ظاهر می‌شویم که شرایط بهتری دارد.  البته خودروی دوم تیم سایپا هم دست خالی پرند را ترک نکرد. این خودرو با رانندگی اردلان غزنوی و نقشه‌خوانی شهرام برادران توانست مقام سوم را کسب کند. یکی از جذاب‌ترین لحظات این مسابقه پیکار تمام عیار اردلان غزنوی با آرمان طاهردوست راننده مازندرانی تیم ستارگان سرعت بود. پیکاری که در نهایت با پیروزی غزنوی به پایان رسید. البته تلاش‌های طاهردوست با خودروی 206 هم بسیار جذاب بود. هر چند طاهردوست تجربه شرکت و کسب مقام در مسابقات آفرود قهرمانی کشور در سال‌های گذشته را نیز دارد. در پایان تیم سایپا به مقام قهرمان تیمی رسید، گردش نما دوم شد و ستارگان سرعت نیز به مقام سوم دست پیدا کردند. مرحله بعدی رقابت‌ها در بهمن ماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو