فونیکسریمکسبهتام

چمران در نشست خبری فصلی خبر داد

ترافیک شهر تهران مشکل ساز شده است

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت ترافیک شهر تهران بسیار مشکل ساز شده، به همین دلیل باید در خصوص آن تصمیم گیری اساسی داشته باشیم.

ترافیک شهر تهران مشکل ساز شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری فصلی خود که امروز (دوشنبه) در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت ترافیک شهر تهران اظهار داشت: ترافیک تهران بسیار پیچیده شده و از یکشنبه دو هفته قبل تاکنون شاهد ترافیک سنگین و گسترده در شهر تهران هستیم.

    وی با اشاره به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در 314 جلسه علنی شورای شهر، افزود: مازیار حسینی گزارشی درخصوص علل و زمینه‌های این ترافیک به شورا ارائه خواهد کرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این روزها شورا با برنامه ششم توسعه نیز درگیر است و در خصوص سرانجام آن کمیسیون شوراها و عمران، جلسات متعددی با نمایندگان مجلس برگزار کرده اند اما هنوز درخصوص بحث عوارض و نحوه واریز آن نگرانی‌هایی وجود دارد.

    چمران به پیشنهاد دولت در برنامه ششم توسعه درخصوص نحوه واریز عوارض شهرداری اشاره کرد و گفت: در این برنامه دولت پیشنهاد داده است که به دلیل اینکه عوارض توسط مردم پرداخت می‌شود، استانداری‌ها باید این عوارض را به شهرداری تخصیص دهند.

    وی ادامه داد: در حالی که عوارض جزو پایدارترین درآمدهای شهرداری محسوب می‌شود و باید پول مردم تهران صرف عمران و بهبود کیفیت شهر شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت تردد خودروهای دیزلی در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم که خودروهای دیزلی اعم از اتوبوس‌های نهادها و کامیون‌هایی به صورت شبانه در سطح شهر تردد می کنند، در حالی که تردد این خودروهای دیزلی آلودگی‌های زیادی را برای شهر به ارمغان می‌آورند، به همین دلیل بررسی وضعیت این خودروها را در دستور کار قرار دادیم و به زودی وضعیت تردد این خودروها در شورای شهر بررسی خواهد شد.

    چمران به وضعیت شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: این هفته قرار است با وزارت صنایع و شرکت نمایشگاه‌ها جلسه‌ای برگزار کنیم تا همه مشکلات در خصوص این موضوع بررسی شود تا بتوانیم در آینده برنامه منظم و دقیقی برای شهر آفتاب و سایت نمایشگاهی سئول داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه سازمان نمایشگاه‌ها اعلام کرده که آماده همکاری با مدیریت شهر آفتاب را دارد، تأکید کرد: پیشنهاد شده که کمیته مشترکی با حضور مسئولان دو نمایشگاه برگزار شود تا در مورد وضعیت و تأثیر آن ها، بررسی و رایزنی صورت گیرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توان به طور ناگهانی همه نمایشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل کرد، گفت: مسئولان سایت نمایشگاهی سئول اعلام کردند که قراردادهای زیادی منعقد کرده‌اند، به همین دلیل نمی‌توانند به طور ناگهانی همه این قراردادها را کنسل کنند.

    چمران اضافه کرد: برهمین اساس باید با تقویت نمایشگاه شهر آفتاب و توسعه فضای مسقف آن زمینه را برای برگزاری نمایشگاه‌های هرچه بیشتر در این نمایشگاه فراهم کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهر آفتاب 35 هزار متر مکعب فضای مسقف دارد، افزود: اگر شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر نیاز به فضای مسقف دارد، می‌تواند با ایجاد فضاهای موقتی به این امر دست پیدا کند، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهر آفتاب برای شروع فاز دوم خود باید نسبت به جذب سرمایه بخش خصوصی اقداماتی انجام دهد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیته تخصصی باید در این زمینه شکل بگیرد، تصریح کرد: اینگونه می توانیم درخصوص چگونگی همکاری سایت سئول و شهر آفتاب و همچنین تقویم نمایشگاهی صورت گرفته، تصمیم گیری کنیم.

    چمران یادآور شد: وزارت صنایع در این خصوص اعلام همکاری کرده، اما واقعیت این است که نمایشگاه سئول باعث ترافیک گسترده در معابر و خیابان های شهر می‌شود و این ترافیک را می‌توان با چشم دید و نیازی به اسطرلاب نیست که تأثیر نمایشگاه را بر روی وضعیت ترافیک مشاهده کنیم.

    وی با بیان اینکه از سال 83 تاکنون موضوع ترافیک نمایشگاه در دستور کار شورا قرار گرفته است، تصریح کرد: جلسات زیادی با مسئولان برگزار شد و تمام فرضیه‌ها از جمله حمل و نقل و یا حتی خرید زمین برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته شد، با این حال ترافیک این محدوده به دلیل افزایش خودروها زیاد شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد سرانجام لایحه مدیریت شهری نیز با بیان اینکه هنوز در زیر کمیسیون هیئت دولت در حال بررسی است؛ گفت:  هنوز برای بررسی به مجلس نرفته اما موضوعات خوبی در این زمینه پیگیری شده است.

    چمران ادامه داد: هنوز به مسائل حساس از جمله تعداد اعضای شورا و یا نحوه انتخاب شهردار نرسیده‌ایم و به نظر می‌رسد که این مصوبه به انتخابات آتی نمی‌رسد.

    وی با بیان اینکه در انتخابات اردیبهشت‌ ماه تعداد اعضای شورا 21 نفر خواهد بود، تأکید کرد: هنوز پیشنهادات مبنی بر اینکه اعضای شورا به 31 یا 35 نفر برسد، بررسی نشده و انتخابات شورای پنجم برای رقابت از 1800 نفر 21 نفر خواهد بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص سرانجام زیرگذر راه‌آهن تهران – تبریز نیز با بیان اینکه کار متوقف نشده است، یادآور شد: طرح پیشنهادی راه‌آهن به کمیسیون ماده پنج ارسال شده، اما در خصوص آن اختلاف نظرهایی بین شهرداری و راه‌آهن وجود داشت، چراکه راه‌آهن عنوان کرده که برای ایجاد زیرگذر 600 میلیارد تومان هزینه کرده و باید با ایجاد یک مرکز تجاری بر روی زیرگذر این هزینه را به دست بیاورد، اما شهرداری معتقد است که این محدوده باید به فضای سبز با کاربری محلی بدل شود که این اختلاف نظرها هنوز حل نشده است.

    چمران تصریح کرد: در مورد تخصص گرایی در شورای شهر نیز در در لایحه مدیریت شهری برخی پیشنهاد داده‌اند که افراد در هنگام ثبت‌نام باید اعلام کنند که براساس تخصص‌شان می‌خواهند در چه کمیسیونی باشند اما معتقدیم که این یک انتخابات است نه جدول مندلیف، چراکه برای مردم حتی نوشتن نام 21 نفر سخت است، چه برسد به اینکه بخواهند کاندیدا را براساس کمیسیون موردنظرشان انتخاب کنند و این مسأله سبب می‌شود که اعضا با آرای کم به شورا راه پیدا کند.

    وی در مورد سرانجام اراضی عباس‌آباد نیز با اشاره به دستور صریح مقام معظم رهبری درخصوص نگه داشتن اراضی تأکید کرد: ما به شدت مخالف ساخت ساختمان بانک مرکزی بودیم اما متأسفانه کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی سرانجام 17 طبقه را تصویب کردند در حالی که زور ما به آن ها نرسید و بارها و بارها مخالفت خود را برای ساخت آن اعلام کردیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای عالی معماری پیشنهاد خوبی درخصوص تغییر کاربری ساختمان بانک مرکزی به نمایشگاه یا موزه با کاربری فرهنگی را تصویب کرده است، افزود: حتی ما اعلام کردیم که فنس‌کشی دور این پروژه ممنوع بوده به همین دلیل به خاطر شکایت ما پلیس و شهرداری وارد عمل شدند و جلوی فنس‌کشی ها را گرفتند.

    چمران ادامه داد: به مدیریت عباس‌آباد، شهردار تهران و معاون شهرسازی صبح امروز نامه نوشتم که مصوبه شورای عالی در این خصوص اجرایی شود و باید با قدرت جلوی آن بایستیم.

    وی اولویت‌های بودجه سال 96 شهرداری را اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت بدهی‌ها و همچنین تعیین تکلیف واگذاری شهر آفتاب و فروشگاه شهروند به بانک شهر اعلام کرد و گفت: هنوز جلسات کارشناسی درخصوص نحوه واگذاری برگزار نشده، اما به نظر می‌رسد این جلسات به زودی برگزار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو