فونیکسریمکسبهتام

اتصال آزادراه حرم تا حرم به اتوبان قم با تکمیل بخشی از کنارگذر جنوبی تهران

عصر خودرو- قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به همت و تلاش جهادی قرارگاه خاتم زودتر از موعد در اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود، تا آزادراه تهران-قم را به آزادراه حرم تا حرم متصل کند.

اتصال آزادراه حرم تا حرم به اتوبان قم با تکمیل بخشی از کنارگذر جنوبی تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) امروز از قطعات مختلف آزادراه کنارگذر جنوبی تهران آغاز شد.

    بنابراین گزارش، این آزادراه 158 کیلومتری با سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه خاتم و 30 درصدی دولت به پیمانکاری قرارگاه در حال انجام است.

    این آزادراه از شهر آبیک در 50 کیلومتری قزوین و انشعاب آزادراه قزوین-کرج شروع می‌شود و در محدوده چرمشهر به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌شود.

    آزادراه کنارگذر جنوبی تهران دارای 3 خط عبور در هر سمت است و سرعت طراحی شده برای پروژه 130 کیلومتر در ساعت است.

    کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به مدت 90 دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین به مدت 110 دقیقه همچنین صرفه‌جویی 700 میلیون لیتر بنزین در طول 20 سال دوره بهره‌برداری و 1600 میلیون لیتر گازوئیل در همین مدت از مزایای اجرای این پروژه است.

    این پروژه آزادراهی به عنوان رینگ کمربندی تهران نقش پدافند غیرعامل برای تهران به عنوان پایتخت دارد.

    قطعه یک این آزادراه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد دارای طول 40 کیلومتر، قطعه دوم از جاده ماهدشت- اشتهارد تا اتوبان ساوه به طول 50 کیلومتر، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان تهران-قم به طول 30 کیلومتر و قطعه چهارم پروژه از اتوبان تهران-قم تا اتوبان قم-گرمسار 38 کیلومتر طول دارد.

    رقم قرارداد اولیه این پروژه 1653 میلیارد تومان است که با احتساب تعدیل، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و غیره این رقم به 2580 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

    مدت اجرای این آزادراه در قالب قرارداد 4 ساله است و از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.

    در حاشیه بازدید مسئولان از این آزادراه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به خبرنگار فارس گفت که ارتباط کریدور شرق و غرب از طریق جنوب تهران و کرج توسط این آزادراه برقرار می‌شود.

    خیرالله خادمی افزود: این آزادراه 9 تبادل بر روی آزادراه‌ها و جاده‌های کشور دارد و ترافیک منتهی به پایتخت را در هر مسیر منتقل می‌کند.

    وی با بیان اینکه این آزادراه در شعاع 50 کیلومتری در حال احداق است، گفت: از جمله مزایای ویژه این آزادراه اجرای روسازی و لایه‌های ساب‌بیس و بیس با فینیشر و غلطک ویژه است که موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر راه‌سازی در این پروژه می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قرارداد اجرای این پروژه 4 ساله برآورد شده است، اما حداکثر تا 3.5 سال تکمیل می‌شود.

    خادمی بیان کرد: قطعه چهارم پروژه تا اردیبهشت سال 96 به پایان می‌رسد؛ هم‌اکنون 20 کیلومتر از مسیر در قطعه 4 آسفالت شده است که با تکمیل آسفالت 18 کیلومتر مسیر باقیمانده در قطعه 4 آزادراه قم-گرمسار به آزادراه تهران-قم متصل می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین طی تفاهم با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی، در حاشیه آزادراه درخت‌کاری می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اجرای این آزادراه از طریق سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء و 30 درصدی دولت انجام می‌شود که دولت سهم خود را از طریق اوراق مشارکت پرداخت می‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این پروژه ماهانه 90 میلیارد تومان صورت وضعیت ارائه می‌شود و نشان از پویایی کار دارد.

    خادمی پیشرفت کل آزادراه کنار گذر جنوبی تهران را 18 درصد عنوان کرد و گفت: در قطعه 4 این پروژه تا به امروز 50 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

    وی همچنین از رفع معارض‌های این آزادراه خبرداد و گفت: فقط حدود 20 کیلومتر از این آزادراه معارض دارد که همزمان در حال ارزیابی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو