فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به بازار کارواش انواع خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

حمام خودرو چند؟

عصر خودرو- اگر در شماره‌های پیشین همراه ما بوده باشید، یقینا به خاطر دارید در شماره‌های قبل به طور مفصل در مورد انواع مواد شوینده خودرو به صورت تخصصی صحبت کردیم. اما این بار به محل حمام کردن خودروها رفتیم و گزارش کوتاهی از این بازار بسیار پررونق برای شما فراهم کردیم.

حمام خودرو چند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب به انواع نرخ‌گذاری‌های جدید توسط اتحادیه کارواش‌داران خودرو نگاهی خواهیم انداخت و سعی خواهیم کرد تا شما را با انواع سرویس‌های جدیدی که کارواش‌های برتر در ارائه خدمات به مشتری به کار می‌گیرند، آشنا کنیم. همچنین برای آنان که قصد بازگشایی کارواش جدید در سطح کشور دارند، نکاتی مهم و ضروری خواهیم داشت، با ما همراه باشید.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    امروز با تخصصی‌تر‌‌شدن مشاغل، کاهش زمان فراغت مردم و ... پدیده‌ای به نام کارواش یکی از برترین حوزه‌های خدمات جانبی خودرو به شمار می‌رود تا جایی که امروزه نمایندگی‌های مجاز خودروها به عنوان اشانتیون این خدمات را به مشتری ارائه می‌دهند و حتی جدیدا با خلاقیت فراوان در این صنعت می‌توان شاهد پدیده‌ای به نام «کارواش در محل» بود.
    این پدیده نو‌ظهور که فعلا در کلانشهرها در حال پا‌گرفتن است، به خوبی توانسته ‌اعتماد مشتری را جلب کند و از طرفی ضمن افزایش میزان گردش پول برای کارواش‌داران، این خدمات وقت مشتری را به میزان هر‌چه کمتر تلف کنند. این کارواش‌ها با اینکه هزینه بیشتری از نرخ ثابت کارواش‌ها از مشتری دریافت می‌کنند اما خدماتی که در هر جای شهری بزرگ مانند تهران تنها با یک تلفن به شما ارائه می‌دهند یقینا ارزش مبلغ پرداختی شما را خواهد داشت.
    در مورد نرخ‌های جدید باید گفت افزایش چشمگیری در ابلاغ این نرخ‌های ثابت مشاهده نمی‌شود، اما همگان می‌دانیم که نرخ هر کارواشی با توجه به محل کارواش و همچنین خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. نرخ کارواش‌های بالای شهر تهران که حتی از مشتری در جای گرم پذیرایی می‌کنند تا کارواش‌هایی که مشتری باید ایستاده منتظر نوبت و در نهایت نظاره‌گر شست‌و‌شوی ماشین باشند از زمین تا آسمان فرق می‌کند.
    بازار کارواش‌های لوکس آنقدر داغ است که حتما باید با وقت قبلی به آنها مراجعه کرده و اگر خودروی شما زیر 100 میلیون است، امکان وقت دادن به شما بسیار کاهش می‌یابد. ارائه خدمات در این کارواش‌ها بسیار دقیق انجام شده و در اکثر اوقات مشتری کاملا راضی است. اما برعکس در کارواش‌های معمولی کیفیت ارائه خدمات آنقدر پایین است که مشتری دارای وضعیت مالی متوسط باید مدام به دنبال کارواش مناسب بگردد.  در حقیقت اگر واقعیت این بازار را از ما بخواهید، باید گفت اگر خودروی شما جزو پرتیراژترین اتومبیل‌های تولید داخل است، نحوه برخورد مدیران و کارگران کارواش با شما متفاوت خواهد بود و در صورت عمل نکردن به پدیده‌ای شوم به نام دادن انعام، شما نسبت به پول پرداختی خود سرویس متوسطی را دریافت خواهید کرد.  اکثر کارواش‌هایی که تابلوهایی بزرگ با عنوان «شست‌و‌شوی با آب داغ» را با خود می‌بینند فاقد آب داغ هستند که همین امر تناقض در این بازار را به خوبی نمایان می‌کند. اما به هر روی با همه این مشکلات باید گفت روز‌به‌روز بر تعداد مراکز شست‌و‌شوی خودرو افزوده می‌شود و طبق گفته رئیس اتحادیه کارواش‌داران به‌زودی قرار است تمام شهرستان‌ها نیز مجهز به کارواش‌های مکانیزه و کاملا اتومات شوند. به عنوان کلام آخر و جمع‌بندی این گزارش باید گفت امروزه با وجود پمپ‌های ارزان‌قیمت چینی و نازل‌های کوچک می‌توان با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان یک کارواش کوچک راه انداخت، اما به صراحت باید بگوییم این کیفیت ارائه خدمات است که مشتری را بار دیگر به کارواش شما باز‌می‌گرداند و در غیر این صورت باید بدانید عدم سرویس‌دهی مناسب و درخواست کارگرها از مشتری برای پرداخت انعام کار و کاسبی شما را کساد خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط