فونیکسریمکسبهتام

برگزاری نمایشگاه‌ها در وسط شهر مهمترین خطوط ترافیکی شهر را مسدود می‌کند

دولت سهمش در حمل و نقل را پرداخت نکرده است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورتی که دولت در حوزه حمل‌ونقل عمومی به تعهدات خود عمل کند قطعاً مردم با مشکلات ترافیکی کمتری مواجه خواهند شد.

دولت سهمش در حمل و نقل را پرداخت نکرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل فارس ، پرویز سروری درباره افزایش حجم ترافیک در شهر تهران، اظهار داشت: هر چقدر ترافیک در شهر افزایش یابد میزان مطالبات مردم نسبت به حمل‌ونقل عمومی و اقداماتی که باید در این خصوص صورت بگیرد نیز تشدید می‌شود.

    وی افزود: هنگامی که دولت سهم خود را در حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌رانی و همچنین واردات خودروهای هیبریدی برآورده نکند مردم به شکلی مطالبه‌گر می‌شوند که چرا دولت در موضوعی که حیات آنها را تهدید می‌کنند و وقت آنها را در ترافیک تلف می‌‌کند ورود نمی‌کنند.

    سروری یادآور شد: در صورتی که دولت در حوزه حمل‌ونقل عمومی به تعهدات خود عمل کند قطعاً مردم با مشکلات ترافیکی کمتری مواجه خواهند شد و ضرورتی نمی‌بینند که از خودروهای شخصی استفاده کنند.

    رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: سکوت دولت در رابطه با اتخاذ تصمیم انقلابی مبنی بر اینکه سالانه میلیون‌ها خودرو به داخل کشور تزریق می‌شود و موتورهای کاربراتوری نیز از چرخه تردد خارج نمی‌شوند تعجب‌انگیز است.

    وی درباره افزایش ترافیک گفت: ما هر ساله در زمانی که روزها کوتاه می‌شود با انباشته شدن خودروها در شب‌ها مواجه می‌شویم و در نهایت موجب ترافیک شبانگاهی در پایتخت می‌شود.

    سروری بیان داشت: تا زمانی که دولت سهم خود را در حمل‌ونقل عمومی پرداخت نکند اقدام مؤثری در کاهش ترافیک شهر تهران صورت نمی‌گیرد و شهرداری نیز نمی‌تواند به تنهایی از پس مشکلات ترافیکی شهر و حمل‌ونقل عمومی برآید.

    رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، افزود: در حال حاضر یکصد کیلومتر مترو تا چند ماه دیگر به ناوگان حمل‌ونقل ریلی شهر اضافه می‌شود و نیازمند واگن‌های جدید هستیم. اگر دولت یک میلیارد دلار مصوب را از صندوق به شهرداری پرداخت می‌کرد شهرداری نیز نسبت به خرید واگن‌ها اقدام می‌کردند و حجم بیشتری از مسافران را منتقل می‌کردند.

    وی یادآور شد: در صورتی که خطوط جدید راه‌ اندازی شود بار این خطوط نیز در خطوط جاری مترو قرار می‌گیرد و سر فاصله رسیدن قطارها به ایستگاه افزایش خواهد یافت.

    سروری درباره انتقال نمایشگاه‌ها به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز اظهار داشت: دولت متعهد شده است که با راه‌اندازی نمایشگاه جدید همه نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود و شهرداری تهران نیز هزینه بسیاری در این خصوص انجام داده است.

    رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: هنگامی که نمایشگاه‌ها در وسط شهر برگزار می‌شود مهمترین خطوط ترافیکی شهر مسدود و در چند روز گذشته نیز شاهد افزایش حجم ترافیک به این دلیل بودیم.

    وی گفت: حال سؤال پیش می‌آید که چرا دولت به خاطر درآمدهای محدودی که از برگزاری نمایشگاه کسب می‌کند این حجم بار ترافیک را به شهر تحمیل و مشکلات مردم را در این خصوص افزایش می‌دهد.

    سروری خاطرنشان کرد: تمامی این ناهماهنگی‌ها باعث می‌شود مردم در سختی و مشکلات قرار گیرند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو