فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران در جلسه نظارت ستادی منطقه۷:

نقشه پیاده راه‌های پایتخت ترسیم می‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به موجب مصوبه "کمیسیون امور زیربنایی دولت" و لزوم تقویت ناوگان اتوبوسرانی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به تهران اختصاص داده شده است.

نقشه پیاده راه‌های پایتخت ترسیم می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در جلسه نظارت ستادی این معاونت از منطقه 7 که با حضور مدیران ارشد حمل و نقل شهری در این منطقه مرکزی پایتخت برگزار شده بود، اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا علاوه بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، هر چه زودتر نسبت به خروج مینی بوس های فرسوده و تاکسی‌های پیکان نیز اقدام کنیم.

     
    وی تأکید کرد: در حال حاضر تنها یک هزار و 381 دستگاه تاکسی پیکان در تهران مشغول به کار هستند و البته در تلاش هستیم تا پلاک به پلاک از این تعداد کم کرده و تا پایان سال شمار تاکسی‌های پیکان تهران را به صفر برسانیم.
     
    حسینی با اعلام اینکه بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از سوی شهرداری منطقه 7، مسافران «خط ویژه شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، از راه اندازی این خط رضایت دارند و ادامه فعالیت این خط را مثبت ارزیابی کرده‌اند، تأکید کرد: در «لوپ ترافیکی شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، باید محل توقفی برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش طول مسیر اتوبوس‌ها، کارایی این خط ویژه افزایش یابد.
     
    «گویاسازی پایتخت» با تجهیزات و تکمیل تابلوهای ترافیکی
     
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه فاصله مردم در هر نقطه از شهر به نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی، باید به حداکثر 350 متر برسد و این مهم در بازنگری مطالعات «طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت» به دقت مورد توجه قرار  می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به گسترش شهر، حتی بسیاری از قدیمی‌های تهران نیز برخی از مناطق شهر را نمی‌شناسند و از این رو، باید نسبت به «گویاسازی» شهر و معابر شهری اقدام کنیم.
     
    حسینی با بیان اینکه برای «گویاسازی» تهران در ابتدا باید نسبت به ساماندهی و تجهیز تابلوی پایانه ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی به موازات سامان بخشی و تکمیل تابلوهای راهنمای مسیر در معابر اقدام کنیم، تصریح کرد: به این منظور، باید به نوعی عمل کنیم تا تابلوهای ترافیکی علاوه بر رانندگان، برای عابران پیاده نیز گویا شود.
     
    وی با تأکید بر اهمیت زیبایی اِلمان‌های ترافیکی همچون ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل عمومی و ضرورت توجه به رنگ و ترکیب رنگ ها در این سازه ها، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که درآمد حاصل از تبلیغات در اِلمان های ترافیکی برای نگهداری همان سازه‌ها یا در سایر بخش‌های حمل و نقلی هزینه شود و به اصطلاح این درآمدها در محل خودش هزینه شود.
     
    دستگاه «تی بی ام» در زیر میدان امام حسین(ع) مشغول به کار است
     
    معاون شهردار تهران با اشاره با اینکه از محل درآمد تبلیغات اِلمان‌های ترافیکی باید در جهت بحث‌های مربوط به اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیک هزینه شود، اظهار کرد: در منطقه 7 بالغ بر 19 نقطه حادثه خیز ترافیکی شناسایی شده که هر چه زودتر باید نسبت به مناسب سازی این نقاط اقدام شود، چرا که اعتقاد داریم هیچ اقدامی مهم تر از تأمین ایمنی شهروندان وجود ندارد.
     
    حسینی با بیان این که در حال حاضر 11 ایستگاه مترو در محدوده منطقه 7 وجود دارد که با راه اندازی خط 6 مترو، دو ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه می‌شود، تصریح کرد: دستگاه  بزرگ حفار مترو موسوم به «تی بی ام» خط 6 مترو در زیر میدان امام حسین (ع) مشغول به کار است و با اتمام کمتر از یک هزار متر حفاری باقی مانده، نسبت به خروج این دستگاه از مسیر مذکور اقدام می شود.
     
    وی با تأکید بر این که بحث پیاده‌روهای شهر و قابل استفاده کردن آنها برای همه شهروندان از جمله آنها که دارای مشکلات جسمی ـ حرکتی هستند، یکی از اولویت‌های اصلی‌مان برای سال آینده است، اضافه کرد: مناطق شهرداری باید با شناسایی دقیق پیاده‌روهای واقع در محدود خود،‌ آنها را اولویت‌بندی کرده و نسبت به مناسب‌سازی این پیاده‌روها اقدام کنند.
     
    اختصاص 10 درصد از کل سرویس‌های حمل و نقل عمومی به جانبازان و معلولان
     
    معاون شهردار تهران با اشاره با اینکه باید نسبت به ترسیم «نقشه پیاده راه‌های پایتخت» شامل نقشه تمامی پیاده‌روهای مناطق 22 گانه تهران با هماهنگی میدانی شهرداری های مناطق و طراحی مهندسی ستاد اقدام شود، اظهار کرد: «نقشه پیاده راه های تهران» بر مبنای سیاست «پیاده محوری» مدیریت شهری ترسیم شده و بر اساس آن، باید نسبت به ساماندهی پیاده‌روها و برطرف کردن دست اندازهای موجود در معابر پیاده اقدام شود.
     
    حسینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد معلول برای حضور و تردد در سطح شهر، فقدان پیاده‌روهای مناسب است، تصریح کرد: بر اساس تدبیر شهردار تهران، 10 درصد از کل سرویس های حمل و نقل عمومی باید به معلولان و جانبازان اختصاص یابد و به این منظور، از 500 دستگاه اتوبوس جدیدی که قرار است به زودی وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود، 50 دستگاه آن به معلولان اختصاص می‌یآبد.
     
    وی با تأکید بر اینکه خواه ناخواه شهر در حال ساخته شدن و توسعه است و در منطقه ای مانند منطقه 7 که بیش از 50 درصد محدوده آن را بافت های فرسوده تشکیل می‌دهند، نیاز به توسعه و نوسازی بیشتر است، اضافه کرد: از این رو، آثار و نتایج بسیاری از طرح هایی که امروز تصمیمات آن اتخاذ و اجرای آن آغاز می‌شود، ممکن است 10 سال بعد مشخص شود.
     
    آموزش های پارک ترافیک در حکم شیر مادر برای کودکان
     
    معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه ترافیکی به مباحث معماری و شهرسازی، از «عارضه سنجی ترافیکی» به عنوان جزء لاینفک صدور پروانه ساختمانی نام برد و اظهار کرد: برای نمونه، موضوع «تأمین پارکینگ» به عنوان موضوعی بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که از حیاتی ترین مباحثی که در شهرهای پیشرفته جهان مطرح است و بخش قابل توجهی از نظم و انضباط این شهرها در حوزه شهرسازی به آن باز می‌گردد، موضوع «بر و کف» است.
     
    حسینی با بیان این که «پارک های آموزش ترافیک» از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و آموزش هایی که در این پارک ها به کودکان داده می‌شود، نه تنها در تبدیل شدن آنها به شهروندانی قانونمند، بلکه در حفظ جان آنها در سنین کودکی و حتی بزرگسالی نیز می‌تواند مؤثر باشد، تصریح کرد: از این رو، می‌توانیم بگوییم «پارک های آموزش ترافیک» و آموزه‌هایی که در این پارک‌ها به کودکان منتقل می‌شود، در حکم «شیر مادر برای فرزند» است.
     
    وی در پایان با تأکید بر این که هر گونه طرح ساماندهی ترافیک باید مصوبه «شورای ترافیک شهر تهران» را داشته باشد، بیان کرد: معمولاً در 6 ماهه دوم سال، طول روزها کوتاه تر و ساعات روز کمتر و به موازات آن حجم ترافیک بیشتر می‌شود، ضمن این که لزوم برخورد با متخلفان از جمله موتورسیکلت سواران متخلف به منظور ایجاد نظم و انضباط در شهر و کنترل و کاهش ترافیک را نباید فراموش کنیم.
     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو