فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد

ساماندهی "پارک حاشیه‌ای" خیابان‌ها

حدکثر زمان توقف خودروها ۲ ساعت

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از لزوم ساماندهی پارک حاشیه‌ای معابر خبرداد.

ساماندهی "پارک حاشیه‌ای" خیابان‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مازیار حسینی در خصوص وضعیت پارک حاشیه‌ای و کمبود پارکینگ در پایتخت با تاکید بر لزوم ساخت پارکینگ های متعدد در سطح شهر گفت: با این حال با ساخت پارکینگ در هر مکانی موافق نیستیم؛ چراکه ساخت پارکینگ در برخی مکان‌ها موجب تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی می‌شود.

    وی با بیان اینکه همزمان با پیگیری ساخت پارکینگ، می‌توان ساخت پارک‌سوار را نیز در اولویت کار قرار دارد، تصریح کرد: به نظر می رسد ساخت و توسعه پارک‌سوارهااولویت بالاتری نسبت به توسعه پارکینگ  دارد؛ چرا که در استفاده از پارک سوارها محور بر مبنای استفاده از حمل و نقل عمومی است و عملا به این شیوه می‌توان بار تقاضای تردد به مرکز شهر را کاهش داد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه عمده کارشناسان ترافیک نیز با توسعه پارکینگ در هر مکانی موافق نیستند، در خصوص سرانجام پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: باید فرهنگ و مدیریت پارک حاشیه‌ای متحول شود و در برخی موارد باید صددرصد پارک حاشیه‌ای ممنوع و معبر با اولویت تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای چندسرنشین در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

    حسینی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که پارک حاشیه‌ای برخی معابر در اختیار افراد خاصی قرار دارد، گفت: برخی افراد صبح با خودروی شخصی خود به محل کار مراجعه کرده و تا هنگام شب خودرویشان در کنار خیابان پارک می‌شود که این سنخیتی با فرهنگ پارک حاشیه‌ای ندارد. در واقع توقف های دراز مدت لازم است که خودرو به پارکینگ های عمومی منتقل شده و پارک حاشیه ای صرفا برای توقف های کوتاه مدت استفاده می شود.

    وی با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از پارک‌ حاشیه‌ای دو ساعت است، گفت: تاکنون 15 هزار ایست سنجش(پارکومتر)، در سطح شهر نصب شده که عملیات بروزرسانی آنها در حال انجام است و در آینده ای نزدیک نیز 20 هزار پارکومتر دیگر در سطح شهر نصب می شود که سیستم های منصوبه با استفاده از کارت پول شهروندی امکان خرید و شارژ زمان پارک را به متقاضی می دهد.

    وی با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور خودروهایی به دوربین مخصوص مجهز شده تا زمان ساعت پارک خودروها را اندازه گیری کنند، اظهار کرد: بر این اساس خودروها تا حداکثر 2 ساعت می توانند در حاشیه خیابان های مجاز پارک کنند که نیم ساعت اول آن براساس قانون فعلی رایگان است.
    حسینی تأکید کرد: پارک حاشیه ای مدیریت فضای پارک است نه پارکینگ، بنابراین شهروندان نمی توانند برای مدت زیادی خودروی خود را در خیابان پارک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو