فونیکسریمکسبهتام

بالاخره شورای ترافیک تهران تشکیل جلسه داد:

تصمیمات تازه در مورد پارک حاشیه‌ای و روان سازی ترافیک پل صدر

عصر خودرو- جلسه «شورای ترافیک شهر تهران» به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا از جمله معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس پلیس راهور پایتخت، دبیر شورای عالی ترافیک کشور و مدیر کل حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران پس از ماه‌ها برگزار شد.

تصمیمات تازه در مورد پارک حاشیه‌ای و روان سازی ترافیک پل صدر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر مازیار حسینی  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد موضوعات مطروحه در این جلسه با تأکید بر عنایت ویژه شهردار تهران نسبت به مسأله ترافیک و لزوم ساماندهی این مسأله گفت: در این جلسه، دو دستور کار شامل «مدیریت ترافیک ساکن و پارک حاشیه‌ای» و «روان سازی ترافیک پل طبقاتی صدر»، مورد بررسی قرار گرفت و در هر دو موضوع، پیشنهاد مطروحه بعد از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

    وی افزود: موضوع ترافیک ساکن و پارک حاشیه‌ای، یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت ترافیک است و از این رو، تعداد 15 هزار فضای پارک مجهز به سیستم پارکومتر را تا نیمه اول سال آینده به 35 هزار فضای پارک مکانیزه افزایش می‌دهیم.

    اهمیت «ترافیک ساکن» از «ترافیک عبوری» کمتر نیست

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که بر اساس تأکید شهردار تهران، موضوع مدیریت ترافیک ساکن را باید فراتر از موضوع پارک حاشیه‌ای ببینیم، اظهار کرد: اگر در گذشته‌ای نه چندان دور، تنها یک طرف خیابان‌ها به پارک حاشیه‌ای اختصاص  می‌یافت اما امروزه دو طرف خیابان‌ها به پارک حاشیه‌ای اختصاص یافته و در بسیاری از معابر تنها یک خط عبوری برای خودروهای در حال حرکت بیشتر باقی نمانده است.

    حسینی با بیان این که امروز موضوع کمبود فضای پارک به عاملی برای نزاع و درگیری و اصولاً به مسأله‌ای اجتماعی تبدیل شده، تصریح کرد: باید به موضوع پارک حاشیه‌ای و ترافیک ساکن به عنوان موضوعی جدی در مشکل ترافیک تهران نگاه کنیم و با اعمال دقیق قانون، نظم و انضباط را همانطور که امروز در تونل‌های شهری شاهد آن هستیم، به کل شهر باز گردانیم، چرا که عقیده داریم اهمیت ترافیک ساکن از ترافیک عبوری کمتر نیست.

    وی با تأکید بر این که اگر ظرف 48 ساعت، برگه جریمه به نشانی رانندگان متخلف ارسال شود، رانندگان این حس را می‌گیرند که اگر مرتکب تخلف شوند، بی بُر و برگرد اعمال قانون می‌شوند، اضافه کرد: در موضوع اعمال جرایم رانندگی به جای کمیت، کیفیت موضوعیت دارد و انتقال این احساس به رانندگان که اگر تخلف کنند حتماً اعمال قانون می‌شوند، از میزان مبلغی که جریمه می‌شود، مهم‌تر است.

    مدیریت ترافیک تهران به صورت دستی ممکن نیست

    معاون شهردار تهران در جلسه شورای ترافیک شهر تهران که با حضور رییس پلیس راهور پایتخت تشکیل شده بود، گفت: باید به نوعی عمل کنیم که ترافیک شهر را از طریق سیستم هوشمند مدیریت کنیم و نقش عامل انسانی را در سطح شهر به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم و از جمله ساز و کارهای تحقق این مهم، نظارت کامل سیستم های هوشمند بر ترافیک ساکن همچون نظارتی است که بر ترافیک عبوری اعمال می شود.

    حسینی با اشاره به این که به این منظور باید از انگیزه و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و البته  هوشمند کردن حداکثری سیستم، به حداقل رساندن تخلفات کمک می کند، اظهار کرد: مدیریت ترافیک در کلان شهری همچون تهران به صورت دستی ممکن نیست و از این رو، کنترل ترافیک در هر دو بخش ترافیک عبوری و ترافیک ساکن را باید به سمت هوشمندسازی کامل پیش ببریم.

    وی با بیان این که موضوع روان سازی ترافیک پل صدر و تونل نیایش از طریق بستن دسترسی‌های اضطراری آن، دومین دستور کار جلسه این شورا در حضور شهردار تهران بود، تصریح کرد: مبنا و هدف اولیه طراحی تونل نیایش و پل صدر، برقراری ارتباط سریع شرقی – غربی در شمال تهران بوده و از این رو، باید به نوعی اقدام کنیم که هدف اولیه احداث این گذرگاه شهری در   روان سازی حرکت خودروها محقق شود.

    انسداد دسترسی های اضطراری پل صدر در ساعات اوج ترافیک صبح و عصر

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که بر اساس بررسی های دانشگاه علم و صنعت ایران، سناریوی برتر به منظور افزایش بهره وری پروژه و روان سازی پل طبقاتی صدر، انسداد دسترسی از صدر همسطح به تونل نیایش و از تونل نیایش به صدر همسطح و به طور مشخص بستن دسترسی‌های اضطراری پل بوده است، تصریح کرد: البته این موضوع در حال حاضر از ساعت 7 تا 9 صبح نیز اعمال می‌شود اما با گذشت زمان، به تدریج نسبت به افزایش ساعات بسته بودن پل اقدام خواهد شد.

    حسینی با بیان این که همان طور که از عنوان دسترسی‌های اضطراری نیز مشخص است، این دسترسی‌ها صرفاً برای مواقع اضطرار پیش بینی شده بود، اضافه کرد: بر اساس مطالعات مهندسی ترافیک، این دسترسی‌ها باید کاملاً بسته شوند تا شاهد عملکرد طبیعی پل و جریان عادی ترافیک بر روی آن باشیم. 

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، مقرر شد در گام نخست از پانزدهم دی ماه، دسترسی های اضطراری پل صدر از ساعت 7 لغایت 10 صبح و از ساعت 16 لغایت 19 بعد از ظهر مسدود شوند، خاطرنشان کرد: در مورد موضوع پارک حاشیه ای نیز ضمن تأکید بر مدیریت ترافیک ساکن، مقرر شد نسبت به هوشمندسازی کنترل پارک حاشیه‌ای اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو