فونیکسریمکسبهتام

جلسه ترافیکی شورای شهر تهران؛

پایتخت به پارکینگ ثابت خودروها تبدیل شده است

عصر خودرو- ترافیک ماههای اخیر شهر تهران بار دیگر موضوع تذکرات پیش از دستور اعضای شورای شهر شد و در حالیکه اسماعیل دوستی از بی تقصیری ارکان های چون دولت، راهور و شهرداری سخن می گوید، رئیس شورا بر این باور است که قصور دولت در پرداخت اعتبارات مصوب در این خصوص مشهود است.

پایتخت به پارکینگ ثابت خودروها تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اسماعیل دوستی روز سه شنبه در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از کم لطفی برخی اعضای شورا و نیز معاونین شهرداری نسبت به دولت، گلایه کرد و افزود: در روزهای گذشته شاهد بودیم که این دوستان، ترافیک تهران را به گردن دولت انداختند و در جامعه چنین القا می کنند که دولت مقصر است.
    وی ادامه داد: من معتقدم که در ترافیک اخیر تهران، نه دولت،نه شهرداری و نه پلیس راهور تقصیر ندارند بلکه مشکل اصلی در نداشتن استراتژی و برنامه ریزی از سالهای قبل است که باعث شده شریانها و خیابانهای اصلی و فرعی تهران پاسخگوی ترافیک امروز تهران نباشند.
    این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که با پاسکاری، مشکل حل نمی شود و باید بپذیریم که دولت پولی ندارد که بدون مصوبه مجلس بتواند آن را در اختیار شهرداری قرار دهد که برای رفع معضل ترافیک، خرید واگن و... هزینه شود زیرا اعتبارات تخصیص دولت بر اساس سقف معینی است و دولت نمی تواند از این سقف تخطی کند.
    دوستی همچنین برخی اظهارات که ترافیک تهران را متوجه فرماندهان راهور می دانند، مردود دانست و گفت: باید واقع بینانه و با کار اساسی به مشکل ترافیک تهران بپردازیم؛ لازم است بر،روند پلاک گذاری سالانه خودرو در تهران، ورود خودروهای شهرستانی و.. متمرکز شویم و به باور من انداختن توپ به زمین دولت و سایر ارگان ها کاری اشتباه است.

    * چمران: اعتبارات مصوب دولتی به شهرداری پرداخت شود
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه نباید ترافیک را به گردن همدیگر بیندازیم، اظهار کرد: ما از سال 1382 که وارد شورا شدیم، هشدار دادیم که پارکینگ متحرک تهران به پارکینگ ثابت تبدیل خواهد شد و متاسفانه بدلیل بی توجهی ها، همینطور هم شد و ممکن است در آینده بدتر هم شود.
    به گفته چمران، مشکل اصلی در تخصیص نیافتن اعتبارات مصوب برای توسعه شهر است بطوری که از یک هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب که می باید از صندوق ذخیره ارزی پرداخت شود، خبری نیست.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد که اکنون برای مترو تهران سالانه 250 میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم در حالی که فقط 15 میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت می شود یا بودجه ناوگان اتوبوسرانی تهران 90 میلیارد تومان است اما دولت فقط 12 میلیارد تومان از این رقم را می پردازد.
    چمران با اشاره به سهم شهرداری در درآمدهای مربوط به جرائم تخلفات رانندگی، گفت: این مورد که دیگر تخصیص نمی خواهد اما سئوال این است که چرا سهم شهرداری را نمی پردازند؟
    به گزارش ایرنا، در 2 ماه اخیر موج سنگینی از ترافیک، خیابان ها و بزرگراههای شهر تهران بخصوص در نواحی شمالی را در برگرفته که در این خصوص عده ای از اعضای شورای شهر با توئیت ها و اظهارات رسانه ای خود، بر سیاسی و تعمدی بودن ترافیک صحه گذاشتند.
    برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، انتقال نمایشگاهها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در اطراف حرم امام خمینی (ره) را از جمله عوامل مهم در کاهش بار ترافیکی پایتخت می دانند.
    درهمین ارتباط جمع دیگری از اعضای شورای شهر تهران، اعمال فشار به دولت برای برگزاری نمایشگاهها در مجموعه شهر آفتاب را از جمله دلایل تعمدی ایجاد ترافیک این روزهای پایتخت می دانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو