فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری:

۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای شریانی کشور نصب شد

سرعت غیرمجاز خودروها کاهش یافت

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای، از تکمیل نصب ۵۰۰ دستگاه دوربین نظارتی جدید در راه‌های شریانی کشور خبر داد و گفت: بزودی افتتاحیه رسمی آن در ۲۰ استان انجام می شود و ۶۰۰ دوربین دیگر نیز تا پایان سال نصب خواهد شد.

۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای شریانی کشور نصب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، «شهرام آدم نژاد» افزود: این 500 دستگاه دوربین نظارتی، علاوه بر 74 دوربین نصب ‌شده در سال گذشته و 200 دوربین منتقل‌ شده از سوی پلیس است.
    وی همچنین به بهره‌برداری از 74 دوربین نصب‌ شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز توان داده ‌کاوی در مسیر شبکه شریانی کشور با سرعت بیشتری انجام می‌شود به طوری که هفت کیلومتر بر ساعت، از سرعت‌های غیرمجاز کاسته شده است.
    این مقام مسئول به اولویت ارتقای ایمنی نیز اشاره کرد و افزود: همواره اطلاعات و داده‌های مربوط به راه‌ها در ماموریت‌های مشترک در اختیار پلیس قرار می‌گیرد که در این زمینه، 100 دستگاه تبلت از سوی سازمان برای ثبت اطلاعات تصادفات و تسهیل دستیابی سازمان راهداری به اطلاعات در اختیار پلیس‌راه قرار گرفته است.
    وی افزود: داده‌های ثبتی یک افق درست بر اساس برنامه‌ریزی صحیح به ما ارایه می‌دهد و خطای انسانی را کم می کند.
    سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در ادامه درباره آخرین وضعیت تخصیص سوخت نیز گفت: سامانه به‌ صورت فرآیندی مستمر در حال فعالیت است و علاوه بر وزارت نفت، در سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و سایر اعضای کارگروه نیز در حال راستی آزمایی بیشتر در این بخش هستند.
    وی با بیان اینکه «پس از حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث، طبقه‌بندی گروه‌ها یعنی بخش‌های واقع در جداول و قواعد نسبت به گذشته تغییر کرده است» افزود: طبق ماموریت مصوبه، باید عملکرد ناوگانی که در 6 ماه گذشته سوخت‌گیری نکرده‌اند، بررسی شود تا ضمن احراز فعالیت آن‌ها در این مدت، براساس کارکرد به آن‌ها سوخت تعلق گیرد.
    به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، با اقدامات انجام ‌شده شاهد صرفه‌جویی روزانه 9 میلیون و 300 هزار لیتر گازوئیل در ناوگان حمل‌ و نقل ریلی هستیم که عددی قابل ‌توجه و نشان‌ دهنده هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر است.
    وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آی.اف.اس(IFS) یا جریمه خودکار خودرو بدون بارنامه خبر داد و گفت: در راستای تغییر رویکرد سازمان و استفاده از روش‌های داده‌های ثبتی و مدیریت و برنامه‌ریزی براساس آن‌ها، این پروژه نیز پس از اخذ کُد از پلیس باهدف توسعه در شبکه شریانی آغاز ‌شده است.
    آدم نژاد با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری درخصوص ادغام راهداری با ادارات کل حمل ‌و نقل و پایانه‌های استان‌ها نیز گفت: طبق یکی از بندهای این ادغام، سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای باید براساس نیازهای دو بخش راهداری و حمل‌ و نقل، از نظر منابع، اختیارات، مسئولیت و ساختار مورد نیاز آن‌ها، لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.
    وی با بیان اینکه چگونگی شکل لایحه با کارشناسان مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیش نویس آن تا هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: پس از تائید لایحه از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به دولت ارایه خواهد شد تا به مجلس برود.
    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه «منابع داخلی این سازمان پاسخگوی نیاز ادارات کل نیست» گفت: سازمان فقط برای بخش راهداری اعتباری معادل 80 هزار میلیارد ریال نیاز دارد که محل‌های مختلفی در نظر گرفته ‌شده است.

    ** تجهیز بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی به سامانه سپهتن
    آدم نژاد در ادامه به روند توسعه سامانه سپهتن(سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ و نقل عمومی به سامانه سپهتن مجهز شده است. علاوه بر تجهیز پاسگاه‌های پلیس‌ راه به این سامانه، در حال نصب آن بر 11 هزار اتوبوس باقیمانده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی هستیم که تا پایان سال این پروژه تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط