فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی:

راه های خراسان جنوبی نیازمند تجهیز سیستم کنترل هوشمند هستند

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار کیلومتر راه در استان بدون سیستم هوشمند قابل کنترل نیست که می طلبد مورد توجه واقع شود.

راه های خراسان جنوبی نیازمند تجهیز سیستم کنترل هوشمند هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جعفر شهامت صبح یکشنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک استان بیان کرد: سالانه افراد زیادی از هم وطنان در حوادث رانندگی جان خون را از دست می دهند و آمارها روز به روز رو به افزایش است.

    وی با بیان اینکه راننده، راه و خودرو در سطح ایمنی نقش مهمی ایفا می کنند، افزود: عمل به وظایف رانندگی از سوی افراد، افزایش سطح ایمنی راه ها و توسعه زیرساخت ها در کاهش تصادفات حائز اهمیت داشته که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

    شهامت با بیان اینکه 11 هزار کیلومتر راه خراسان جنوبی بدون سیستم هوشمند قابل کنترل نیست، افزود: همچنین تمام عوامل اعم از اعمال قانون، حضور به موقع امداد و نجات و هوشمند سازی تجهیزات کنترل در رسیدن به جامعه ایمن بسیار مهم است.

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: خواب و واژگونی، تصادفات رخ به رخ و تصادفات شبانه به ترتیت در خراسان جنوبی بیشترین علت بروز حوادث جاده ای هستند.

    شهامت تغییر رفتار ترافیکی و رسیدن به جامعه ایمن را از جمله اهداف مد نظر در انجام برنامه ها عنوان کرد و افزود: با ارتقاء فرهنگ ترافیکی شاهد کاهش 40 درصدی تصادفات در سطح کشوری خواهیم بود.

    نیازمند همکاری دستگاه ها در نظم ترافیک هستیم

    رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی  هم در این جلسه بیان کرد: پلیس راه و راهور مسئول نظم و انضباط ترافیک در جاده های درون شهری و برون شهری بوده و در این امر نیازمند همکاری 33 دستگاه است.

    سرهنگ علیرضا عباسی با بیان اینکه بی نظمی و ترافیک یکی از معضلات جامعه کنونی است، افزود: به دنبال افزایش بی رویه تعداد وسایل نقلیه و عدم توسعه زیرساخت ها، کنترل نظم‌ به روش سنتی پاسخگو نبوده و مستلزم استفاده از تجهیزات به روز و هوشمند سازی معابر است.

    وی با اشاره به همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک بیان کرد: این برنامه از سال 86 شروع شد و تاکنون نتایجی مانند باعث تغییر در رفتار رانندگی، انضباط ترافیکی درون شهری و برون شهری و کاهش تلفات رانندگی شده است.

    رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: رفتار غلط برخی رانندگان، نواقص فنی و هندسی در راه ها و وجود نقص در برخی خودروها در تصادفات نقش مهمی دارد.

    وی ادامه داد: پلیس به تنهایی قادر به ایجاد نظم ‌ترافیکی نیست و باید 33 دستگاه دخیل در امر ترافیک در راستای کاهش حوادث رانندگی در خراسان جنوبی تلاش کنند.

    سرهنگ عباسی بیان کرد: به دنبال فراگیر کردن مردم به ویژه بانوان در امر فرهنگ ترافیک، حکم همیار پلیس به اولین بانو در استان تقدیم می شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط