فونیکسریمکسبهتام

در راستای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورها و دوچرخه‌های برقی اعلام شد

پرداخت تسهیلات برای برقی کردن موتورهای بنزینی

عصر خودرو- ایده‌پرداز "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" از گام مثبت اراک برای بهبود وضعیت حمل و نقل پاک و سفرهای سبز خبر داد و گفت: استان مرکزی برای اجرای طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورها و دوچرخه‌های برقی از سوی وزارت کشور انتخاب شد.

پرداخت تسهیلات برای برقی کردن موتورهای بنزینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد بختیاری فعال حوزه محیط زیست  اظهار کرد: طی جلسه‌ای که صبح روز سه‌شنبه 7 دی، در فرمانداری اراک، با حضور نمایندگان بخشهای مختلف از جمله اداره محیط زیست اراک، سازمان توزیع برق، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه صنعتی اراک، سازمان برنامه و بودجه، سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد، اراک به عنوان پایلوت طرح جایگزین کردن موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورسیکلت و دوچرخه‌های برقی انتخاب شد.

    وی افزود: قرار شده در استان مرکزی با محوریت شهر اراک طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه‌های برقی برای اولین بار اجرایی شود. به دلیل استقرار بزرگترین نیروگاه برقی در اراک، اقدامات زیست محیطی اداره توزیع برق این استان، و بخاطر "طرح سه‌شنبه‌های بدون خودور" که خاستگاه آن اراک بوده، اجرای این طرح به استان مرکزی محول شد.

    این فعال محیط زیست کشور، با اشاره به اینکه این طرح از سوی وزارت کشور مطرح شده است، گفت: شهر مشهد هم نامزد اجرای این طرح بوده ولی اراک از سوی وزارت کشور برای اجرای این طرح انتخاب شد. قرار است طی این طرح، موتورهای بنزینی از رده خارج شوند و موتورها و دوچرخه‌های برقی جای آن را بگیرند. برای دستیابی به این هدف علاوه بر وام 10 میلیون تومانی بدون بهره که از سوی بانک رسالت برای این امر در نظر گرفته شده، قرار است یک تا دو میلیون تومان به منظور برقی کردن موتورهای بنزینی، کمک مالی به صورت اقساط ارائه شود.

    وی با اشاره به طرح‌های تشویقی برای استقبال شهروندان از این طرح، گفت: طبق توافق دستگاه‌های مختلف بعد از جانمایی و احداث ایستگاه‌های خاص برای پمپ برق در استان مرکزی، قرار است شارژ موتورها و دوچرخه‌های برقی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد. جلسه‌ای که در فرمانداری اراک برگزار شد اولین جلسه برای آماده‌سازی طرح بود و قرار شده تا پایان سال 96 به طور کامل اجرایی شود.

    بختیاری همچنین در مورد نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در آماده‌سازی و اجرای طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورها و دوچرخه‌های برقی در استان مرکزی، اظهار کرد: تشکل‌ها همفکری و خوراک ذهنی در اختیار دستگاه‌های متولی طرح قرار می‌دهند، ما نیز تجربیات خود در زمینه اجرای طرح "سه‌شنبه‌های بدون خودور" در نقاط مختلف کشور را ارائه می‌دهیم. علاوه بر این مطالعات مربوط به میزان انتشار آلودگی دستگاهای مختلف اعم از موتورها و خودروها را در اختیار دستگاه‌ها قرار دادیم. سازمان‌های مردم نهاد تا پایان اجرایی شدن طرح در کنار دستگاه‌ها هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو