فونیکسریمکسبهتام

در جلسه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت؛

دلایل و عوامل ترافیک در ۳ منطقه پرترافیک پایتخت

عصر خودرو- جلسه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران با حضور معاون شهردار تهران و مدیران ارشد حوزه حمل و نقل شهری و رییس پلیس راهور تهران بزرگ و رؤسای ستادی و منطقه ای راهور در محل این یگان برگزار شد.

دلایل و عوامل ترافیک در ۳ منطقه پرترافیک پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در جلسه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران که با حضور معاون شهردار تهران و مدیران ارشد حوزه حمل و نقل شهری و رییس پلیس راهور تهران بزرگ و رؤسای ستادی و منطقه ای راهور در محل این یگان برگزار شد، دلایل و عوامل ترافیک در 3 منطقه پرترافیک پایتخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که عارضه سنجی ترافیک و بررسی عوامل و دلایلی که به تشدید ترافیک منجر می شود، می تواند تا جای ممکن از بروز ترافیک های سنگین جلوگیری کند، گفت: واقعیت این است که نیروهای میدانی که به اصطلاح کف خیابان حضور دارند و مسائل و مشکلات را از نزدیک می بینند، می توانند در تشخیص گروه های ترافیکی و گشودن این گره ها بسیار مؤثر باشند.

مازیار حسینی افزود: اصلاح هندسی برخی معابر، ایجاد نظم و انضباط از سوی پلیس و ساماندهی اتوبوس ها و تاکسی ها از جمله اقداماتی است که می تواند به اصلاح و بهبود وضعیت ترافیک تهران منجر شود و با این اعتقاد که هر گونه تغییری را باید از خودمان آغاز کنیم، مصمم هستیم نظم و انضباط را از رانندگان اتوبوس و تاکسی شروع نماییم و اگر قرار است در اجرای قانون سخت بگیریم، ابتدا باید به خودمان سخت بگیریم.

جداسازی گردش به راست و چپ خیابان ها با موانع فیزیکی

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اگر موضوع «خط سفید» را مطرح کرده و بر حرکت بین خطوط اصرار داریم، ابتدا باید رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوسرانی، تاکسیرانی و وَن، به این موضوع توجه کنند و بین خطوط حرکت کنند، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر رانندگان حمل و نقل عمومی قانون را رعایت کنند، بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیکی شهر برطرف می شود.

حسینی با بیان این که در خیلی از نقاط شهر، انجام یک اصلاح هندسی منظم و مرتب، می تواند جریان ترافیک شهر را روان کند، تصریح کرد: نظم را باید هم با استفاده از ابزار قانونی و هم با استفاده از ابزار فیزیکی بر خیابان ها حاکم کنیم و به عنوان نمونه، تا جای ممکن خیابان هایی که گردش به راست و گردش به چپ دارند، باید با موانع فیزیکی از هم جدا شوند تا تداخل خودروها به حداقل برسد.

وی با تأکید بر این که قانون باید بر شهر و معابر شهری حاکم شود و فردی نباید برای خود در عمل به قانون استثناء قائل شود، اضافه کرد: متأسفانه رانندگانی وجود دارند که خود را از قانون مستثنی می دانند و گویی برای برخی افراد، رنگ چراغ قرمز، قرمز کم رنگ است و شاید برای همین، آنها به خود این اجازه را می دهند که قانون را زیر پا بگذارند و از چراغ قرمز عبور کنند.

تبدیل شعار «من خوب رانندگی می کنم» به رفتار فراگیر رانندگان تهرانی

معاون شهردار تهران با اشاره به این که شعار «من خوب رانندگی می کنم» باید به رفتار فراگیر رانندگان تهرانی تبدیل شود، اظهار کرد: باید به نوعی عمل کنیم که مردم بیایند وسط میدان و به رفتار ترافیکی رانندگان حمل و نقل عمومی که نسبت به رانندگان عادی از آنها انتظار بیشتری می رود، نمره بدهند و رانندگان ما نیز بر اساس نظرات مردم، مورد تشویق قرار بگیرند یا اقدامات انضباطی برای ایشان در نظر گرفته شود.

حسینی با بیان این که متأسفانه رفتار ترافیکی بعضی رانندگان به شدت نامناسب است و بخشی از معضلات ترافیکی نیز به همین رفتار نامناسب باز می گردد، تصریح کرد: با اِعمال دقیق قانون، می توان رفتارهای نامناسب را کاهش داد و همین مهم، می تواند نظم و انضباط ترافیکی و آرامش را به شهر باز گردند و در کنترل ترافیک بسیار مؤثر باشد.

وی در پایان با تأکید بر این که البته مسائل و مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی از جمله رانندگان اتوبوس را نباید نادیده بگیریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از رانندگان اتوبوس چاره ای ندارند، جز آن که با جریان ترافیک عبوری حرکت کنند و آنهایی هم که در خطوط ویژه حرکت می کنند، مجبورند ورود خودروهای غیر مجاز، موتورسیکلت ها و عابران پیاده را به این خطوط تحمل کنند که همین موضوعات به معضلاتی که این عزیزان با آنها سر و کار دارند، دامن می زند.

گفتنی است در این جلسه که سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ و دکتر شهریار افندی زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نظرات خود را در خصوص عمده ترین دلایل و عوامل ترافیک تهران و راهکارهای کاهش و کنترل آن بیان کردند، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 3، 1 و 4 نیز گزارش های جداگانه ای از وضعیت ترافیک این سه منطقه پرترافیک به ویژه بزرگراه ها و خیابان های شریانی و تقاطع ها و میدان های مهم این مناطق ارائه کردند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو