فونیکسریمکسبهتام

وزیر کشور

بخشی از آلودگی هوا ناشی از ترافیک است

عصر خودرو-وزیر کشور با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای استان تهران به سبب ترافیک ایجاد می‌شود، گفت: مهمتر از مسئله ترافیک در تهران چیزی وجود ندارد.

بخشی از آلودگی هوا ناشی از ترافیک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز (چهارشنبه 15 دی‌ماه) در یکصد و سی و سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با دستور کار ترافیک تهران برگزار شد اظهار کرد: جلسه شورای ترافیک از این پس باید هر ماه برگزار شود و این مسئله مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمتر از مسئله ترافیک در تهران وجود ندارد؛ بخشی از آلودگی هوا هم به سبب ترافیک است و باید این اولویت مورد لحاظ قرار گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: باید ساعت‌های گره‌های ترافیکی و ایام خاص مدنظر قرار گیرد و بخشی از زمان خود را بر این ا حتساب قرار دهیم.

رحمانی فضلی به اهتمام بر گسترش حمل و نقل عمومی و بویژه مترو تاکید کرد و گفت: دولت در حال حاضر در مرحله امضای قرارداد دو هزار واگن قرار داریم که بزودی بعد از انعقاد قرارداد تحویل گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: نیمی از این دو هزار واگن به متروی تهران اختصاص داده می‌شود که امیدواریم شاهد بهبود وضعیت ترافیکی و گسترش حمل و نقل عمومی باشیم.

وزیر کشور به گسترش قطار حومه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: وزیر راه و شهرسازی یکی از مشوق‌های اصلی قطار حومه‌ای بوده است و راه آهن حومه‌ای و راه‌آهن شهری باید به یکدیگر وصل شوند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: دولت به هر موضوعی که به رفع ترافیک کمک کند توجه خواهد داشت و حتی به راهکارهای بهبود وضعیت ترافیکی خارج از زمانبندی اولویت می‌دهد.

وی آموزش عمومی برای حل مشکل ترافیک را یکی از راه‌های مهم برشمرد و گفت: آموزش عمومی به مردم برای کاهش بار ترافیکی بسیار حائز اهمیت است و این مهم باید بیش از پیش انجام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: باید در جهت آموزش عمومی و کاهش بار ترافیکی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نیز بهره بگیریم و به آموزش مردم توجه لازم را داشته باشیم.

رحمانی فضلی از پلیس راهور نیز خواست تا اعمال اقتدار بیشتری در برخورد با متخلفان و ترافیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی خودروها یکی از مهمترین برنامه‌هایی بوده که انجام شده است، گفت: بحث معاینه فنی و راه‌اندازی سینفا یکی از توفیقاتی بوده که در دولت انجام گرفته و با وجود مراکز معاینه فنی که به این سیستم وصل شده‌اند شاهد کاهش چشمگیر تخلفات هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: کنترل با دوربین هوشمند نیز بسیار حائز اهمیت است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی فضلی به ترافیک ناشی از نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بحث نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است و نمایشگاهی که موجب ایجاد ترافیک شود را نمی‌خواهیم؛ شهرداری محلی را به همین منظور احداث کرده تا مترو نیز برای حمل و نقل فضایی به وجود آورد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش ترافیک را مدیریت اصناف دانست و عنوان کرد: مدیریت اصناف هم جزو یکی دیگر از محورها است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تردد ماشین‌آلات سنگین در شب هنگام و حمل کالا در روز نیز جزیی از معضلات ترافیکی است که باید مورد توجه جدی واقع شود.

رحمانی فضلی بخشی از گره‌های ترافیکی تهران را در مناطقی همچون بوستان گفت‌وگو، نمایشگاه و مصلی دانست و گفت: باید برای این مناطق و کاهش مشکلات ناشی از ترافیک چاره‌ای اندیشیده شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو