فونیکسریمکسبهتام

فروش خودروهای چپی به اسم بی‌رنگ

عصر خودرو- مافیایی که خودروهای تصادفی و چپی را به صورت غیر اصولی تعمیر می‌کند و به عنوان خودروی بی‌رنگ و بدون تصادف می‌فروشد، با جان و مال خریداران از همه جا بی‌خبر بازی می‌کند. شغل این مافیا، «خون‌خواری» است.

فروش خودروهای چپی به اسم بی‌رنگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایسنا، سال‌هاست که خرید خودروهای تصادفی و چپی، تعمیر غیر اصولی و فروش این خودروها به عنوان خودروی به اصطلاح بی‌رنگ، به تجارت پر سودی در بازار خودروهای دست دوم کشور تبدیل شده است.

تجارت سیاه خرید و تعمیر غیر اصولی خودروهای تصادفی در حدی توسعه یافته که برخی از خیابان‌های پایتخت به مرکز و پاتوقی برای خرید و فروش و تعمیر خودروهای تصادفی تبدیل شده است. خریداران خودروهای تصادفی افرادی هستند که خودروهای با تصادف شدید و چپی را به قیمت پایینی از مالکان آنها خریداری می‌کنند. این افراد به جای تعمیر اصولی چنین خودروهایی، با استفاده از صافکارهای ماهری که در تیم کاری خود دارند این خودروها را به شکل غیر اصولی و غیر ایمن، بازسازی کرده و پس از آن به عنوان خودروی سالم، بدون تصادف و بدون رنگ، به خریداران بی خبر می‌فروشند.

در تجارت این مافیا، خودروهای چپی که باید تعمیر اساسی شده و اتاق آنها با اتاق نو تعویض شود، سرهم‌بندی می‌شوند تا آنها بتوانند بدون پرداخت هزینه میلیونی خرید اتاق نو و تعویض آن، خودروی سرهم‌بندی شده را به قیمت خودروی بدون تصادف و بی‌رنگ، بفروشند. این افراد برای بازسازی خودروهای تصادفی و چپی در مواردی بخش‌هایی از اتاق خودرو را برش داده (جدا کرده) و بخش جدیدی را به آن جوش دهند. در این موارد از اتاق یک خودروی تصادفی یا اوراقی دیگر برای تعمیر سطحی چند خودروی تصادفی و چپی استفاده می‌شود.

به عنوان مثال در یکی سمت چپ خودرو نیاز به برشکاری دارد و در دیگری سمت راست یا عقب و جلو. بنابراین اتاق خودرو را از جای لازم برش داده و به خودروی دیگر جوش می‌دهند؛ کاری که ایمنی خودرو را بیش از پیش کاهش می‌دهد. این وضعیت در حالی است که از نظر قانونی و اصول فنی، اتاق بسیاری از خودروهای تصادفی و چپی برای تعمیر باید تعویض شود که البته موضوع تعویض اتاق در سند آن قید شده و افت قیمت خودرو را به دنبال دارد.

بنابراین مافیای خرید و فروش خودروهای تصادفی این خودروها را به صورت غیر اصولی تعمیر کرده و به خریداران می‌فروشند. در این موارد خریداران این خودروها پس از بروز تصادف و مراجعه به تعمیرگاه‌ها متوجه تصادفی و چپی بودن خودروی خریداری شده خود می‌شوند. این در حالی است که قیمت یک خودروی سالم و به اصطلاح بی رنگ را به این مافیا پرداخته‌اند.

مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانند برای بررسی ابعاد فعالیت این مافیای خون‌خوار که مال و جان مردم را هدف گرفته است، سری به پاتوق‌ خرید و فروش خودروهای تصادفی در حوالی خیابان آزادی در یکی از خیابان‌های محله طرشت بزنند. جایی که پارکینگ‌هایش به جای خودروهای نو، میزبان انبوهی از خودروهای چپی و تصادفی است.

تنها در روز "واقعه" است که ماهیت واقعی این خودروها و تصادفی و غیر ایمن بودن‌شان مشخص و‌ آشکار می‌شود، البته در روز واقعه برای خریداران و سرنشینان این خودروها، کار از کار گذشته است؛ خریداران تاوان سودجویی این مافیا را با مال و جانشان می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو