فونیکسریمکسبهتام

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در گردنه های قلندر و قلاجه

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: نیروهای پلیس راه با توجه به گزارش بارش برف در گردنه های قلاجه و قلندر اجازه تردد به خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند، نخواهند داد.

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در گردنه های قلندر و قلاجه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محسن ناصری  اظهار کرد: از صبح امروز بارش مقطعی برف در برخی از محورهای مواصلاتی استان گزارش شده که در گردنه های قلندر و قلاجه بیشتر است که باعث لغزندگی جاده و مه گرفتگی شده و دید افقی رانندگان را کاهش می دهد.
وی افزود: گزارشی مبنی بر بروز حادثه رانندگی طی ساعات گذشته در محورهای ارتباطی این استان دریافت نشده و امیدواریم در سایه رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان و جلوگیری از شتاب و عجله هنگام رانندگی شاهد حادثه دلخراشی نباشیم.
رئیس پلیس راه ایلام با تاکید بر به همراه داشتن پوشاک گرم و تغذیه کافی از رانندگان خواست، قبل از حرکت خودروی خود را از نظر سلامت بخاری و برف پاک کن بازدید و از پر بودن باک خودرو از سوخت اطمینان حاصل کنند و از هرگونه شتاب زدگی حین رانندگی در طول مسیر جدا خودداری کنند.
سرهنگ ناصری یادآور شد:: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه دارند ولی تنها 15 درصد رانندگان این خودروها با روش صحیح بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند در حالیکه رانندگان باید روش صحیح بستن زنجیر چرخ را فرا بگیرند.
وی سپس با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه اضافه کرد: این طرح از 15 آذر آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد و در چارچوب این برنامه 34 تیم ثابت و سیار در قالب 6 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند تا در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش بروز حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.
سرهنگ ناصری خط قرمز پلیس در طرح زمستانه را سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ عنوان کرد و گفت: مهم ترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان ایلام طی سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو