فونیکسریمکسبهتام

تسهیل ترافیک پایتخت با پل عابر پیاده

پل مکانیزه عابر پیاده بوستان شهروند راه‎‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- در پاسخ به مطالبات شهروندان شهردار منطقه هفت تهران از راه‎اندازی پل مکانیزه عابرپیاده بوستان شهروند خبر داد.

پل مکانیزه عابر پیاده بوستان شهروند راه‎‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، برخی از شهروندان در انتقاد از نبود پل عابر پیاده در مناطق مختلف تهران، کامنتهایی را در سرویس مشکلات مردم گذاشته اند.
در پاسخ به این مطالبه مردم، برخی از شهرداریهای مناطق و نواحی تهران اعلام کرده اند پل های مکانیزه را افتتاح خواهند کرد. از جمله شهردار منطقه 7 در این باره گفت: پل مکانیزه عابر پیاده بوستان شهروند واقع در بزرگراه صیاد شیرازی با هدف ارتقاء سطح ایمنی تردد شهروندان به ویژه سالمندان راه اندازی می شود.
سعید طلوعی با اشاره به این‌که ‌هرچه تجهیزات و امکانات ترافیکی در سطح شهر بیشتر باشد، امنیت تردد نیز بیشتر می‌شود، گفت: افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده مکانیزه تمایل شهروندان برای استفاده از پل و عبور از عرض خیابان را بیشتر می‌کند که نتیجه آن امنیت تردد در سطح شهر است. همچنین با کمتر شدن میزان تردد عابران پیاده در عرض معابر ترافیک شهر نیز روان‌تر می‌شود و میزان بروز حوادث کاهش پیدا می کند.
شهردار منطقه 7 با تاکید بر اینکه پل های مکانیزه از اهمیت و کارایی بسیار زیادی برای سالخوردگان و کودکان برخوردار است، گفت: احداث پل های عابر پیاده مکانیزه و زیرگذرهای عابر پیاده موجب کاهش ترافیک در خیابانها و تسهیل در عبور و مرور ایمن افراد می شود.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 پل عابر پیاده معمولی و شش پل مکانیزه در سطح منطقه وجود دارد، گفت: سقفهای پلی کربنات پلهای عابرپیاده سطح منطقه تعویض و تعمیر می شود. همچنین با توجه به ضرورت روشنایی پلهای عابر پیاده در طول شب و افزایش امنیت شهروندان، خاموشی تمام پلها برطرف می شود.
دکتر طلوعی با اشاره به اینکه تمام تلاش خدمتگزاران مردم بر ارائه خدمات وسیع و گسترده در همه عرصه های شهری است گفت: یکی از خدمات مهم در این راستا احداث پل های مکانیزه عابر پیاده است که علاوه بر تسهیل در تردد مردم ، با هدف کنترل و کاهش ترافیک احداث می شوند.
او در پایان به لزوم فرهنگ سازی در استفاده از پل های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: دلایلی چـون عدم مکانیابی مناسب، عدم کاربرد برای همه اقشار، عرض کم خیابان، زمانبر بودن، عوامل مزاحم و غیره موجب کـاهش اثـربخشی پل عابر است که با فرهنگ سازی می توان این اثر بخشی را افزایش داد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط