فونیکسریمکسبهتام

برقی‌های چالاک از راه می‌رسند

عصر خودرو- حضور خودروهای فوق سبک برقی در نمایشگاه‌های خودرو نشان می‌دهد این خودروها در حمل‌و‌نقل آینده نقش مهمی خواهند داشت و در مصارف شهری که عموما در محدوده شهرها انجام می‌شود می‌توان از خودروهای پاک و البته چالاک برقی استفاده کرد و این موضوع به فراموشی سپرده نشده است و قطعا بخشی از حمل‌و‌نقل شهری در آینده مخصوصا در مراکز شهر را برعهده خواهند داشت یا اینکه در سیستم‌های اجاره خودرو مورد مصرف خواهند داشت.

برقی‌های چالاک از راه می‌رسند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، خودروها با مصارف شهری امکانات خاصی را در خود گنجانده‌اند که برای زندگی شهری آینده بسیار کارآمد خواهند بود. کلان شهرهای امروزی به دلیل مشکلات ناشی از جمعیت بالا و محدودیت‌های‌ترافیکی و آلودگی هوا به دنبال استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل پاک و کوچک هستند که این خودروهای برقی که ابعاد کوچکی دارند انتخاب مناسبی خواهند بود. خودروهای برقی کوچک جثه می‌توانند در هر فضای محدودی پارک شوند و به دلیل عدم تولید آلودگی می‌توانند به مناطق مرکزی شهرها هم وارد شوند.

    در خودروهای کوچک گزینه پیشرانه برقی به دلیل ابعاد کوچک‌تر موتورها نسبت به موتور بنزینی مناسب به نظر می‌رسد و در نهایت با کاهش وزن مزیت قابل توجهی رادر اختیار این خودروها قرار می‌دهند. این خودروهای کوچک فضای درونی بسیار مناسبی را برای زندگی شهری فراهم می‌کنند که برای‌تردد‌های شهری کارآمد و مناسب هستند. شرکت‌هایی مانند تویوتا و نیسان در مدل‌هایی که برای آینده به‌صورت مفهومی در نظر می‌گیرند به تمام ابعاد زندگی انسان‌ها توجه دارند که در گام نخست موضوع نداشتن آلایندگی مورد توجه قرار می‌گیرد. مدل ME.WE از جمله خودروهایی است که با سیستم موتور-چرخ مجهز است و به جای داشتن موتوری مرکزی پیشرانه قدرتش را مستقیم به چرخ منتقل می‌کند که علاوه بر کاهش وزن توان قابل توجهی نیز ایجاد می‌شود و فضایی که قرار بود به موتور اختصاص پیدا کند به محلی برای قرار گرفتن تجهیزات لازم برای هوش مصنوعی خودرو یا محلی برای حمل متعلقات سرنشین‌ها تبدیل می‌شود.

    فناوری بالا و مواد بسیار سبک راه را برای داشتن خودروهای پرتوان شهری هموار کرده است که i-Road یکی از نمونه‌های قابل توجه است که به‌صورت مفهومی و تک‌سرنشین معرفی شده است. این سه چرخه برقی فناوری‌های خاص را در خود دارد که باعث می‌شود خودرو مانور زیادی در حرکت داشته باشد و مانند یک موتور‌سیکلت برای ایجاد پایداری بیشتر در سر پیچ‌ها تغییر زاویه دهد و به سمت داخل پیچ متمایل شود. این خودرو عملکرد قابل توجهی دارد و باعث می‌شود در‌ترافیک‌های شهری به راحتی با آن مانور داد و حرکت کرد و جایگزینی مناسب برای موتورسیکلت‌ها باشند، چرا‌که ایمنی بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. خودروهای برقی کوچک و دو نفره هم در مدل‌های متفاوت و متنوع معرفی شده‌اند که عموما از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری بهره می‌برند تا در سر پیچ‌ها پایداری بیشتری در اختیار خودرو قرار بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم