فونیکسریمکسبهتام

تردد خودروها در جاده های ارتباطی استان ایلام روان است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: با وجود بارش برف و لغزنده بودن راه های ارتباطی بویژه مسیرهای کوهستانی، تردد در همه جاده های این استان جریان دارد ولی رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطمئن حرکت کنند.

تردد خودروها در جاده های ارتباطی استان ایلام روان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محسن ناصری روز یکشنبه اظهار کرد: تیم های پلیس راه و راهداری هم اکنون در تمامی گردنه های برفگیر و مناطق کوهستانی که گزارش بارش داشته ایم، مستقر هستند تا ضمن نظارت بر تردد خودروها بتوانند خدمات رسانی مناسبی را هم داشته باشند.
    وی افزود: از ساعتی پیش بارش خفیف برف در برخی مسیرهای ارتباطی استان آغاز شده که این بارش ها در محدوده تونل آزادی، گردنه های قلندر و قلاجه و مسیر شباب به حمیل از حجم بیشتری برخوردار است و باعث لغزندگی جاده و مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان شده است.
    رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: نیروهای پلیس راه با توجه به گزارش بارش برف اکنون در مناطق کوهستانی و گردنه ها مستقر هستند و اجازه تردد به خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند، را نمی دهند.
    سرهنگ ناصری یادآور شد: هم اکنون تمامی مسیرهای ارتباطی این استان باز است و تنها در جاده مهران - دهلران بدلیل ریزش یک دهنه پل بعد از خروجی مهران و تخریب یکی از پایه های آن، تردد وسایل نقلیه با کندی و از یک لاین انجام می شود.
    وی اضافه کرد: گزارش خاصی مبنی بر بروز حادثه رانندگی در اثر بارندگی ها و بارش برف در جاده های ارتباطی استان تاکنون دریافت نشده ولی همچنان توصیه می کنیم رانندگان به هشدارهای ماموران پلیس راه توجه کنند.
    وی با تاکید بر همراه داشتن پوشاک گرم و تغذیه کافی از رانندگان خواست قبل از حرکت از سلامت بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کرده و باک خودرو را پر کنند و از هرگونه شتاب زدگی حین رانندگی در طول مسیر جدا خودداری کنند.
    به گفته وی، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه دارند ولی تنها 15 درصد رانندگان با روش صحیح بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند در حالیکه رانندگان باید روش صحیح بستن زنجیر چرخ را فرا بگیرند تا در مواقع ضروری بتوانند از این وسیله استفاده کنند.
    سرهنگ ناصری سپس با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه گفت: این طرح از 15 آذر آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد و در چارچوب این برنامه 34 تیم ثابت و سیار در قالب 6 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند تا در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش بروز حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.
    وی خط قرمز پلیس در طرح زمستانه را سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد و افزود: مهمترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان در سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.

    ** هیچ مشکلی برای تردد در محورهای ارتباطی ایلام وجود ندارد
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: با تلاش عوامل راهداری و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی، هیچ مشکلی برای تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان وجود ندارد.
    نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود ادامه بارش برف در بیشتر مناطق استان، با تلاش بی وقفه ماموران راهداری و اکیپ های برف روبی هم اکنون تمامی مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.
    وی افزود: به علت یخ زدگی، تردد در برخی از جاده ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است، لذا ضروری است رانندگان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و از زنجیر چرخ استفاده کنند.
    دلخواه تاکید کرد: نیروهای راهداری این اداره کل در جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.
    بارش برف از بامداد جمعه گذشته در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
    براساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان ایلام، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرهای ایلام، ایوان، ملکشاهی، چرداول و بخش های میمه، چوار و کارزان امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل است ولی فعالیت دیگر مقاطع تحصیلی این مناطق با یک ساعت تاخیر شروع می شود.
    پروازهای نوبت صبح روز یکشنبه فرودگاه شهدای ایلام نیز برای سومین روز متوالی بدلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو