فونیکسریمکسبهتام

یک طرفه کردن برخی از خیابان های زعفرانیه

عصر خودرو- رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: تعدادی از اعضای شورایاری و هیئت امنا به منظور یک طرفه کردن برخی از خیابان ها به منظور کاهش بار ترافیکی به ویژه خیابان های اعجازی، فلاحی، ماکوئی پور و مقدس اردبیلی درخواستی را مطرح کردند که این موضوع در دست بررسی است.

یک طرفه کردن برخی از خیابان های زعفرانیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن پیرهادی در خصوص محله زعفرانیه واقع در منطقه یک، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری لازم است به منظور ممانعت از ورود حیوانات از سوی افراد به داخل بوستان های سطح محله تدابیری اتخاذ شود.

    وی افزود: فعالیت مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه واحد های تجاری در سطح محله مشکلات زیادی را برای شهروندان محل ایجاد کرده اند که باید ساماندهی شوند.

    پیرهادی با تأکید بر نظارت مستمر به منظور نگهداری از فضای مخازن جمع آوری زباله و پسماند و ممانعت از جمع آوری پسماندهای بازیافتی از داخل مخازن از سوی افراد متفرقه، خاطر نشان کرد: اینگونه موارد مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است و موضوع به اطلاع شهردار منطقه جهت پیگیری رسیده است.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین به اصلاح هندسی معابر محله اشاره کرد و گفت: این موضوع باید کارشناسی شود و در صورت نیاز اجرا خواهد شد.

    وی در رابطه با حوزه فرهنگی و اجتماعی محله زعفرانیه، بیان کرد: تسریع در روند تکمیل عملیات ساخت سوله ورزشی واقع در بوستان ریحانه، امکان احداث کتابخانه و مجموعه فرهنگی، ورزشی در بوستان تندرستی، تجهیز ساختمان سرای محله به امکاناتی نظیر سیستم های رایانه، کتابخانه و ... در دستور کار قرار گرفته شده است.

    پیرهادی به برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره در سرای محله به منظور بهره مندی اهالی محل تأکید کرد و افزود: در این زمینه مسئولان سرای محل باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  تجهیز و بهره برداری از زمین چمن مصنوعی واقع در بوستان تندرستی افزود: پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور مساعدت مالی به بازسازی و تعمیرات مدارس و مساجد محله از دیگر مواردی است که در دست پیگیری است.

    وی با بیان اینکه در نوسازی بافت فرسوده نیز باید طبق قوانین و مقررات عمل شود، بیان کرد: در حوزه معماری و شهرسازی تسریع در اعطای  تسهیلات در روند صدور پروانه به منظور نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار دارد.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، نظارت و پیگیری مستمر به منظور اجرای ضوابط طرح تفصیلی مصوب در خصوص رعایت اصلاحی بناها و آزادسازی گذر پیاده و همچنین صدور مجوزهای تجاری و اداری را  از جمله مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی افزود: صدور مجوز آموزشی (مدارس) در خیابان های کم عرض و پر تردد مشکلات زیادی را به وجود آورده است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

    پیرهادی در رابطه با تخصیص بودجه به منظور احداث کتابخانه و مجموعه فرهنگی، ورزشی در بوستان تندرستی و تخصیص بودجه به منظور تکمیل عملیات ساخت سوله ورزشی واقع در بوستان ریحانه، گفت: این موارد در بودجه 96 پیش بینی می شود.

    وی با ارائه درخواستی از سایر نهادها و سازمان ها جهت همکاری هر چه بیشتر با شهرداری، عنوان کرد: نظارت مستمر بر عملکرد واحد های نانوایی، آشپزخانه ها و ... به منظور رعایت بهداشت و همچنین پیش بینی استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط