فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور خبر داد

کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی محور تهران-قم

عصر خودرو- رییس پلیس راهور تهران از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی در محور تهران-قم پس از نصب دوبین های ثبت تخلف خبر داد و گفت: مطابق آمار پزشکی قانونی ۱۲۷۴۹ در ۹ ماه اخیر در تصادفات رانندگی جان باخته اند که در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی محور تهران-قم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، تقی مهری در همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند اظهار کرد: در کشور سال 84 بیش از 27 هزار و 760 نفر سالانه بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دادند. سال گذشته این عدد 16582 نفر کاهش یافت و 11 هزار نفر طی 10 سال اخیر کاهش مرگ ناشی از تصادفات رانندگی داشته ایم.

    وی یادآور شد: آمار پزشکی قانونی نشان می دهد بیش از 12749 هزار نفر در 9 ماه اخیر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال گذشته حدود 3 درصد کاهش یافته است.

    وی بیان کرد: در جاده های برون شهری 9230 نفر در تصادفات کشته شده اند و بیش از 70 درصد از جانباختگان تصادفات رانندگی در حوزه برون شهری است.

    رییس پلیس راهور با اشاره به بهره مندی از سامانه های هوشمند در کشور، اظهار کرد: این مسئله طی دو سال اخیر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و اقدامات خوبی در این زمنیه انجام شده است.

    مهری بیان کرد: با این سیاست می توانیم به اهداف بلند مدت دست یابیم. امروز سرمایه گذاری از سوی متولیان حمل ونقل به جای ساخت آزادراه ها و بزرگراه ها به سمت مدیریت ترافیک سوق پیدا کرده که شاهد کاهش تقاضای سفر و کنترل جاده های در برون شهر و درون شهر هستیم.

    وی با بیان اینکه بهره گیری از سامانه های هوشمند حمل ونقل یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی است، افزود: با استفاده از فناوری مدرن باعث می شود کنترل ترافیک برای همه (رانندگان، مردم) مورد بهره گیری قرار گیرد.

    وی ادامه داد: با افزایش وسایل نقلیه در کشور که امروز حدود 19 میلیون خودرو در کشور داریم که توسط پلیس شماره گذاری شده است.

    وی با بیان این که دو میلیون وانت و 15 میلیون دستگاه سواری و یک میلیون و 200 هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین در کشور داریم، تاکید کرد: آی تی اس برای کشور و مردم یک مسئله زیربنایی است و دستاوردهای مهمی را در این زمینه کسب کرده ایم.

    رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که در مسیر تهران-قم، تهران-قزوین-رشت و... دوربین های ثبت تخلف نصب شده است، گفت: کاهش تصادفات و تلفات یکی از دستاوردهای آن بوده که به عنوان نمونه طی 9 ماه ابتدایی امسال در محور تهران-قم 22 درصد کاهش تصادفات فوتی و جان باختن مردم بودیم. در قم به اصفهان نیز 18 درصد تصادفات منجر به فوتی کاهش یافته است.

    مهری اظهار کرد: تمام دوربین های نظارتی نصب شده در راه های شریانی به مردم کمک می :ند تا در رفت و آمد ایمنی داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو