فونیکسریمکسبهتام

در گفت و گو با مدیر مهندسی محصول آریا دیزل موتور عنوان شد:

C & C ده چرخ، طلایه‌دار سنگین‌وزن‌های چینی

عصر خودرو: شرکت آریا دیزل موتور نماینده انحصاری رنو تراکس و سی اند سی تراکس در ایران یکی از شرکت‌های تجاری‌ساز موفق در کشور است که با تکیه بر دو برند خوشنام ضمن تکمیل سبد محصولات در دو سگمنت کاملا متفاوت به عرضه محصول مشغول است. یکی از آخرین محصولات این شرکت که در نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری تهران رونمایی شد کشنده سی اند سی سه محور یا همان ده چرخ است که با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌ها از جمله پیشرانه ۴۸۰ اسب بخاری و تناژ باربری ۶۵ تن، قدرتمندترین‌ نمونه موجود در کلاس خود میان سایر رقبای چینی به حساب می‌آید.

C & C ده چرخ، طلایه‌دار سنگین‌وزن‌های چینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

مهندس مهرداد سیدکریمی، مدیر مهندسی محصول شرکت آریا دیزل موتور در گفت و گو با خبرنگار "عصر خودرو" گفت: تناژ کشنده سی اند سی U480 دو محور (شش چرخ) معادل 44 تن بود. با توجه به نیاز بازار و همچنین پیرو تکمیل سبد محصولات شرکت آریا دیزل موتور تصمیم به ارائه نمونه جدید سی اند سی U480 در فرمت سه محور (ده چرخ) کرد که تا توجه به ویژگی‌های کاملا متفاوت و توان حمل بارهای سنگین‌تر برای منظورها و شرایط جاده‌ای متنوعی استفاده می‌شود.
او ادامه داد: از این رو بنابر سفارش شرکت آریا دیزل موتور به شرکت خوشنام سی اند سی تراکس نمونه سه محور سی اند سی U480 دستخوش تغییرات اساسی شد تا بتواند با ثبت توان باربری 65 تن رکورد حداکثر تناژ را در میان رقبای چینی بازار به نام خود ثبت کند. از جمله این تغییرات باید به دوبل شدن شاسی به منظور تحمل وزن زیاد، تقویت محورها و بهبود توان ترمز‌گیری به کمک استفاده از اینتاردر 5 مرحله‌ای گیربکس اشاره کرد که ضمن افزایش قدرت خودرو به هنگام ترمزگیری از استهلاک مجموعه ترمز نیز به شدت می‌کاهد.
سیدکریمی با اشاره به رقبا نمونه سه محور سی اند سی U480 گفت: پیرو بازدید و بازرسی‌های سازمان ملی استاندارد ایران و پلیس راهور نمونه سه محور سی اند سی U480 موفق به دریافت کارت 65 تن شده است و از این رو قدرتمندترین رقیب سی اند سی سه محور در بازار، کشنده‌ای با حداکثر ظرفیت حمل بار 56 تن است در حالی که سی اند سی با 65 تن ظرفیت حمل بار قدرتمندترین کشنده موجود در این سگمنت است که با توان باربری در حدود دو برابر کشنده‌های معمولی بهترین گزینه برای حمل محموله‌های ترافیکی، معدنی و بارهای سنگین در مناطق جغرافیایی دشوار است. U480 ده چرخ در حال حاضر معادل 300 میلیون تومان یعنی تنها ده درصد بیشتر از نمونه دو محور 290 میلیون تومانی قیمت دارد که با توجه به توانایی‌ها و کیفیت تولید، رقمی بسیار رقابتی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط