فونیکسریمکسبهتام

اورژانس ۱۱۵ به ایستگاه‌های مترو می‌آید

چرا استقرار "اورژانس ریلی" در مترو پایتخت ضروری است؟

عصر خودرو- رئیس مرکز اورژانس تهران بر لزوم دسترسی به اورژانس ریلی در پایتخت تاکید کرد.

چرا استقرار "اورژانس ریلی" در مترو پایتخت ضروری است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اسدالله موسوی در خصوص برنامه اورژانس تهران برای گسترش پایگاه‌های اورژانس مستقر در ایستگاه‌های مترو گفت: بعد از ایستگاه صادقیه طی هفته آینده در ایستگاه‌های شادمان، امام خمینی (ره) و دهکده المپیک در صورت تحویل داده شدن فضای لازم، ایستگاه‌های اورژانس را راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین برنامه داریم که تا پایان سال و همچنین سال آینده تا جایی که می‌توانیم پایگاه‌های خود را توسعه دهیم.

    وی افزود: تا پایان سال جاری 200 موتورآمبولانس تحویل ایستگاه‌های اورژانس داده می‌شود. سال آینده نیز 200 دستگاه موتورآمبولانس دیگر به اضافه 130 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود. همچنین پیشنهاد شد که سراهای محله برای استقرار موتورآمبولانس‌ها آماده شوند.

    رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در 12 ایستگاه اصلی متروی تهران پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی می‌شوند، ادامه داد: این ایستگاه‌ها برای دسترسی راحت‌تر به جمعیت و همچنین پوشش حوادث در مترو ضروری است. همچنین از بستر مترو می‌توان برای نقل و انتقال بیماران در حوادث پر تلفات استفاده کرد، چرا که ترافیک تهران به ما اجازه مانور نمی‌دهد. در عین حال صحبت‌هایی در زمینه پوشش بعضی از ایستگاه‌های متروی نزدیک بیمارستان‌ها نیز انجام شده است.

    موسوی در ادامه تصریح کرد: اگر دسترسی لازم برای استقرار اورژانس ریلی در مترو فراهم شود تهیه واگن‌های مخصوص آن سخت نیست.

    وی درباره تعداد پایگاه‌های لازم در شهر تهران گفت: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه در شهر تهران باید 240 پایگاه راه اندازی شوند که 26 مورد آن جاده‌ای و مابقی شهری است. پایگاه اورژانس مترو صادقیه صد و پنجاه و ششمین موردی است که افتتاح می‌شود و باید تلاش کنیم که فاصله خود را با تعداد ضروری پایگاه‌ها کم کنیم.

    موسوی در ادامه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تکالیفی داریم که بیشتر آن مربوط به بحث مدیریت بحران است و به همین دلیل باید به سمت اماکنی برویم که تراکم جمعیت بیشتری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو