فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن قطعه سازان

اجازه دهیم بازار، قیمت قطعات خودرو را تعیین کند

عصر خودرو- یک عضو انجمن قطعه سازان گفت: بهترین مقیاس برای تعیین قیمت، بازار است وباید اجازه دهیم خود بازار قیمت‌ها را تعیین کند تا این روند به صورت منطقی و بدون آسیب صورت پذیرد.

اجازه دهیم بازار، قیمت قطعات خودرو را تعیین کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا نجفی منش  عضو  انجمن  قطعه سازان  گفت: نرخ  قطعات تولیدی به نرخ  ارز، تورم،  افزایش  حقوق  ودستمزد کارگران و به طور کلی نهاده‌های اولیه بستگی دارد.

    این فعال صنعت قطعه سازی خودرو د ادامه افزود: در کارخانه ها بیش از 50 نوع قطع ساخته می شود که 2 تا 3 قطعه آن زیان‌ده هستند و قصد داریم قیمت آنها را هم در بازار و هم در شرکت‌های خودروسازی افزایش دهیم.

    نجفی  منش تصریح کرد: بهترین مقیاس برای تعیین قیمت ، بازار است و باید اجازه دهیم خود بازار قیمت ها را تعیین کند تا  این روند به صورت منطقی و بدون آسیب صورت پذیرد.

    مود اولیه  قطعه سازان  گران شد

    رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان کشور نیز در ادامه مبحث افزایش  قیمت  قطعات خودرو عنوان کرد و گفت: در ماه های  گذشته  قیمت  مواد اولیه قطعه سازان مانند فولاد و پلیمر 25 درصد گران تر شده، از طرف دیگر قیمت ارز هم سیر صعودی داشته و این امر تاثیر  مستقیم بر قیمت تمام شده  کارخانجات تولید قطعات خودرو گذاشته است.

    وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی  بیشتر قطعه‌سازان در ماههای پایانی سال افزود: یک کارخانه قطعه سازی از تامین کننده های مختلفی تشکیل شده است و باید حقوق  آنها را به موقع تسویه کند ، در غیر این صورت در تامین  اجزای خود با مشکل روبرو خواهد شد.

    رضایی در پایان اظهار داشت: با  توجه به افزایش قیمت تمام کالاها درسال های اخیر افزایش نرخ قطعات خودرو در بازار نیز دور از انتظار نیست.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط