فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا:

قرارداد سایپا و سیتروئن عامل رشد قطعه سازان خواهد شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا از برنامه سیتروئن برای انتقال فناوری تولید قطعات خودرو به ایران خبر داد و گفت: براساس قرارداد منعقده میان سایپا و سیتروئن، صنعت قطعه سازی ایران در چند سال آینده چهره جدیدی به خود خواهد گرفت.

قرارداد سایپا و سیتروئن عامل رشد قطعه سازان خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز ،مهندس معصوم نجفیان با اشاره به توجه جدی گروه خودروسازی سایپا به موضوع قطعه سازی خودرو در برنامه همکاری سایپا و سیتروئن اظهارکرد: براساس سیاست های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا، در کلیه توافقات خارجی مربوط به صنعت خودرو، نقش قطعه سازان پررنگ دیده شده و بر همین اساس نیز سیتروئن فرانسه موظف به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در صنعت قطعه سازی ایران است.
    وی با بیان این مطلب که فرانسوی ها در رشد قطعه سازی در برخی از کشورهای منطقه نقش اساسی ایفا کرده اند افزود: صنعت قطعه سازی در برخی از کشورهای همسایه ایران، با کمک فرانسوی ها مبدل به یک صنعت جهانی شده و ما نیز قصد داریم بر اساس همین الگو، قطعه سازی ایران را مبدل به یک بازیگر فعال و مهم در دنیا تبدیل کنیم.
    مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا در ادامه به برنامه داخلی سازی محصولات سیتروئن در ایران اشاره کرد و گفت: در فاز نخست تولید محصولات سیتروئن در ایران، حداقل بین 30 الی 40 درصد قطعات در داخل ایران تولید خواهد شد و در فازهای بعدی این میزان به حدود 70 درصد خواهد رسید.
    مهندس نجفیان تاکید کرد: تولید قطعات محصولات سیتروئن در ایران موجب خواهد شد علاوه بر حضور در بازارهای خودرو جهانی، قطعه سازان نیز بتوانند در زمینه صادرات محصولات خود امیدوار باشند.
    وی خاطرنشان کرد: صنعت قطعه سازی ایران شایسته جایگاهی بسیار بالاتر از موقعیت فعلی است که باید از ظرفیت های آن برای رونق تولید در کشور استفاده شود.
    وی همچنین با اشاره به این که طرف خارجی نیز تمایل جدی برای حضور در صنعت قطعه سازی ایران دارد، تصریح کرد: کلیه تولیدکنندگان زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا توسط طرف فرانسوی شناسایی شده و مورد مطالعه قرار گرفته اند و مقرر شده کمپانی سیتروئن برنامه خود برای فرایند تولید قطعات در ایران از طریق این شرکت ها را طراحی و اعلام کند.
    مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود، شرکت سایپاکاشان و منطقه مرکزی ایران را دارای موقعیت راهبردی در زمینه تولید قطعات خودرو عنوان کرد و گفت: از زمان تاسیس شرکت سایپاکاشان برنامه انتقال قطعه سازان به موقعیت مجاور این کارخانه مطرح بوده و در این خصوص مطالعات و اقدامات زیادی نیز صورت گرفت که این امر با ورود سیتروئن به چرخه تولید در سایپاکاشان عملیاتی خواهد شد.
    مهندس نجفیان در ادامه بیان کرد: تولید قطعات دارای فناوری های پیشرفته ( هایتک) همواره جزو سیاست های کلان گروه خودروسازی سایپا در زنجیره تامین بوده که در این مسیر علاوه برظرفیت ها و توانمندی های داخلی، از طریق انتقال فناوری های نوین خارجی به ایران حاصل خواهد شد.
    وی در خاتمه اظهارکرد: چهره صنعت قطعه سازی کشور از طریق قرارداد میان سایپا و سیتروئن تغییر خواهد کرد و مبدل به صنعتی پویا و صادرات محور خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو