فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

ورود خودروهای متفرقه از‌ اتوبان قم و محور تهران-ساوه به ‌جاده اصلی فرودگاه امام‌‌ ممنوع شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از ۱۵ اسفند با همکاری پلیس راه، دیگر خودروهای متفرقه اجازه عبور از جاده اصلی فرودگاه امام را ندارند و فقط ترددهای فرودگاهی و مسافری از این مسیر انجام می‌شود.

ورود خودروهای متفرقه از‌ اتوبان قم و محور تهران-ساوه به ‌جاده اصلی فرودگاه امام‌‌ ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمود نویدی  اظهار داشت:‌ در حال حاضر 2 کریدور بزرگ جاده‌ای تهران - قم و تهران - ساوه در دو طرف شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار دارند و وجود این محور فرودگاهی موجب شده است که بسیاری از رانندگان که قصد دارند از اتوبان قم به ساوه و یا برعکس سیر کنند از جاده فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده ‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم‌ محدودیت ترافیکی برای جاده فرودگاه امام خمینی اجرا کنیم، ادامه داد: قطعاً عبور این خودروها در شرایط عادی مشکل ایجاد نمی‌کند اما به دلیل اینکه که برج مراقبت‌ فرودگاه امام خمینی (ره) در میان دو باند رفت و برگشت‌ جاده اصلی فرودگاه امام قرار دارد، از نظر فنی، ترافیک سنگین خودرو چندان منطقی نیست، بنابراین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با نصب گیت‌های عبوری به جاده فرودگاه امام شرایطی فراهم شود که فقط مسافران و کارکنان بتوانند از این مسیر استفاده کنند.

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ‌توضیح داد: همان‌گونه که گفته شد یکی از مشکلات ما در فرودگاه امام خمینی (ره) ترددهای غیرفرودگاهی، از وسط فرودگاه امام است که هم مشکل ایمنی و هم مشکل امنیتی برای ما ایجاد می‌کند؛ تعداد زیادی از تصادفات در جاده فرودگاه امام خمینی (ره) که منجر به جراحت یا فوت سرنشینان می‌شود، به دلیل انجام رفت و آمدهای زیاد غیر فرودگاهی است که البته در کنار این موضوع،‌ مشکلات بعدی هزینه نگهداری جاده را برای ما ایجاد می‌کند.

    ‌وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت‌‌های امنیتی‌ مصوباتی‌ در این‌باره گذرانده‌ایم، بیان کرد: در این راستا ‌بنا شد از 15 اسفندماه محدودیت ترافیکی در جاده اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) اعمال کنیم تا بدین ترتیب خدمات بهتری به مسافران ارائه شود، تیمی از پلیس راهور در این مسیر مستقر شده است تا محدودیت‌های ترافیکی اعمال ‌شود.

    نویدی گفت: بر این اساس از 15 اسفندماه امسال، جاده شرق به غرب فرودگاه امام یعنی از اتوبان قم به سمت اتوبان ساوه به صورت کلی برای تردد‌های غیر فرودگاهی مسدود می‌شود، ضمن آنکه برای خودروهایی که از غرب به شرق یعنی از اتوبان ساوه به اتوبان قم قصد سفر دارند و می‌خواهند از جاده مخصوص فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده کنند،‌ محدودیت‌هایی قائل می‌شویم.

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: اجرای این محدودیت ترافیکی، قطعاً‌ به سرویس‌دهی بهتر در فرودگاه امام خمینی (ره) می‌انجامد ضمن آنکه مشکلات فعلی هم از این پس رخ نمی‌دهد.

    وی اظهار داشت: ‌حدود 70 درصد خودروهایی که از جاده اختصاصی فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند، ‌خودروهای غیر فرودگاهی و غیر مسافر هستند بنابراین برنامه‌ریزی کردیم که در مسیر اتوبان قم به داخل شهر فرودگاهی،‌ پس از اولین دوربرگردان،‌ مسیر فرودگاه امام برای تردد‌های غیر فرود‌گاهی بسته باشد.

    نویدی بیان کرد: همچنین در مسیر غرب به شرق جاده فرودگاه امام، یعنی از ‌اتوبان ساوه به سمت شرق‌‌، خودروهای مسافران تفکیک می‌شوند اما با اعمال محدودیت‌های ترافیکی، خودروهای غیر مسافر‌ی‌ به سمت‌ کنار‌گذر شمالی هدایت می‌شوند تا در آینده تا تصمیم قطعی‌ برای تردد در این مسیر اتخاذ کنیم تا بدین ترتیب جاده اختصاصی فرودگاه امام خمینی (ره) از سمت شرق و غرب بسته باشد و فقط مسافران امکان تردد از این مسیر داشته باشند.

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این باره مکاتبات با پلیس انجام شده اما مردم نیز به این موضوع توجه کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

    * افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه امام به 15 هزار خودرو برای نوروز 96

    ‌نویدی‌ بیان کرد: برای ایام نوروز به عنوان فصل پرتقاضای حمل‌ونقل هوایی‌ در حال آماده‌سازی نهایی زیرساخت‌ها هستیم، ‌برای ایام نوروز تغییراتی در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال انجام است که یکی از آنها ارتقاء طرفیت پارکینگ است، یکی از مشکلات ما موضوع پارکینگ فرودگاه بوده است و در 2 سال گذشته تعداد زیادی از خودروهای مسافران در خیابان پارک می‌شد‌ بنابراین از سال گذشته برای افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) گام‌های اولیه را برداشتیم‌ که امسال‌‌ تکمیل شد ‌و 7 هزار پارکینگ خودرو به ظرفیت قبلی فرودگاه اضافه شد تا ظرفیت پارکینگ خودرو در فرودگاه امام به 15 هزار دستگاه برسد.

    ‌وی بیان کرد: همچنین‌ از سال گذشته تا‌کنون 20 هزار متر مربع به فضای ترمینال‌ فرودگاه امام خمینی‌ افزوده‌‌ شد، در بحث ایمنی‌ ایرساید (سطوح پروازی) هم تسهیلاتی در نظر گرفتیم.

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: 18 نهاد و ارگان در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر همکاری می‌کنند تا خدمات به مسافران ارائه دهند‌.

    نویدی با تأکید بر اینکه تا چند سال آینده، فرودگاه امام خمینی (ره) به یکی از فرودگاه‌های خوش‌رفتار در منطقه تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: برای نوروز امسال پروژه‌ای را با دانشگاه تهران شروع کرده‌‌ایم بدین ترتیب که تیم 60 نفره‌ای در حال آموزش هستند و پس از تکمیل آموزش‌ها وارد فرودگاه می‌شوند تا به مسافران فرودگاه در ایام نوروز یاری‌ رسانند؛ امیدواریم این پروژه ماندگار شود و بتوانیم با رفتاری مناسب برای مسافران‌ آرامش ‌فراهم کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو