فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

افتتاح ۵۲۷ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۵۲۷ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای افتتاح می‌شود تا بدین ترتیب فعلاً ۶۰۰سامانه ثبت هوشمند تخلفات جاده‌ای در جاده‌های کشور داشته باشیم.

افتتاح ۵۲۷ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مراسم بهره‌برداری از 527 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای امروز در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و جمعی از مسئولان حمل و نقل در حال برگزاری است.

    در این مراسم با بهره‌برداری از 527 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، تعداد این سامانه‌ها در جاده‌های کشور به 600 سامانه ارتقاء می‌یابد.

    در این مراسم، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از اواسط 93 نصب دوربین‌های تخلف سرعت در راه‌ها کلید زده شد.

    داود کشاورزیان ادامه داد: پس از انتخاب شرکت پیمانکار (مبین) که شبکه انتقال دیتا را برعهده دارد، سال 94 مجوز ترک تشریفات اخذ و قرارداد در خرداد 94 امضا شد تا 1879 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای در کشور نصب شود.

    کشاورزیان بیان کرد: تا پیش از این قرارداد 400 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها وجود داشت که 250 دستگاه آن فعال بود که پس از این قرارداد، نگهداری دوربین‌های قبلی نیز به شرکت متبوع سپرده شد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این قرارداد انتقال دیتا و نگهداری دوربین‌ها به مدت هشت سال برعهده شرکت طرف قرارداد است.

    وی بیان کرد: رقم قرارداد 550 میلیارد تومان است که با احتساب تعدیل، به 750 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

    کشاورزیان افزود: این دوربین‌ها علاوه بر کنترل لحظه‌ای سرعت و ثبت میانگین سرعت، به دلیل آنکه همه پلاک‌های عبوری را به صورت کامل ضبط می‌کند، می‌تواند برای دستگاه‌های دیگر نیز قابل استفاده باشد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین دستگاه‌های توزین حین حرکت نیز در حال نصب است تا بار محوری غیرمجاز از جاده‌ها حذف شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو