فونیکسریمکسبهتام

رد پای دو کارمند حراست بانک در سرقت

جزئیات دستگیری سارقان خودرو حمل پول پاسارگاد

عصر خودرو- رئیس پلیس پایتخت جزئیات سرقت مسلحانه خودروی حمل پول بانک پاسارگاد را تشریح کرد.

جزئیات دستگیری سارقان خودرو حمل پول پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار حسین ساجدی نیا امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد گفت: هفته گذشته یک دستگاه خودروی پول رسان متعلق به بانک پاسارگاد در اتوبان حقانی مورد دستبرد قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه این خودروی پول رسان توسط چهار سارق با ایجاد راه بندان مورد سرقت قرار گرفت گفت: پس از وقوع سرقت، دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و مأموران پلیس آگاهی موظف شدند که به این پرونده رسیدگی کنند.

    رئیس پلیس تهران با بیان اینکه این سرقت بسیار زیرکانه انجام شده بود و سارقان سعی داشتند که رد پایی از خود به جای نگذارند گفت: سرقت در محلی اتفاق افتاده بود که دوربین‌های سطح شهر نتوانسته بودند وقوع آن را ثبت کنند و این نشان می‌داد که عملیات سرقت بسیار زیرکانه طراحی شده است.

    ساجدی‌نیا با بیان اینکه خوشبختانه همکاران ما دو نفر از سارقان را شناسایی کردند گفت: بررسی‌ها نشان داد که شش نفر در این سرقت دخیل هستند که دو نفر طراح و عامل اصلی و چهار نفر نیز کمک کننده و انجام دهنده بودند.

    وی با بیان اینکه چهار نفر از سارقان پس از وقوع سرقت رهسپار اقصی نقاط کشور شدند گفت: سارقان به شمال شرق، مرکز و شمال و غرب کشور متواری شدند که در یک عملیات هماهنگ و منسجم این افراد دستگیر شدند.

    رییس پلیس تهران افزود: نکته قابل تامل این است که این افراد سعی داشتند سرقت دیگری در سطح تهران از این بانک انجام دهند که خوشبختانه شب گذشته در یک عملیات هماهنگ این افراد دستگیر شدند که دو نفر از عاملان اصلی در تهران، چهار نفر در غرب و دو نفر نیز در استان گیلان و دیگری در شمال شرق دستگیر شدند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه دو عامل اصلی سرقت از کارمندان بخش حراست بانک پاسارگاد بودند گفت: از سارقان 550 میلیون تومان به دست آمد که این نشان می‌دهد مابقی را خرج کرده و یا بین خود تقسیم کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه این افراد می‌دانستند که روزهای پنجشنبه نیروهای مسلحی در خودروها نیست تصریح کرد: جالب است بدانید که این افراد در صدد انجاد یک سرقت دیگر از بانک مذکور بودند که با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس این افراد دستگیر شدند.

    ساجدی نیا ضمن تشکر ویژه از ماموران پلیس گفت: این افراد به طور شبانه روز فعالیت کرده و حتی شب‌ها نیز به خانه نرفتند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد با پول‌های سرقتی یک خودرو خریدند؟ گفت: یک خودرو توقیف شده و برخی پول‌ها نیز در حساب اصلی این افراد است که باید حساب‌ها با دستور دادستانی مسدود شود.

    ساجدی نیا در پاسخ به این سوال که در میان دستگیر شدگان یک زن بوده گفت: همکاران ما در گیلان در حین دستگیری یکی از سارقان یک نفر خانم را نیز دستگیر کردند که همسر یکی از این افراد بوده اما نقشش در این سرقت مشخص نیست و باید مورد بازجویی قرار گیرد. ولی باید بگویم که دو نفر از این سارقان در حین تیراندازی مجروح شدند.

    وی با بیان اینکه باید از بانک بپرسید که چرا خودروی حمل پول مسلح نبوده است گفت: جالب است بدانید که دوربین‌های داخل خودروی حمل پول نیز قطع شده بود.

    وی افزود: چهار نفر از عاملان اصلی این سرقت سابقه سرقت و زورگیری داشتند و برای انجام این سرقت نیز دو دستگاه پراید ربوده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو