فونیکسریمکسبهتام

شمارش معکوس برای افتتاح ۳۵ کیلومتر از مترو پرند

وعده سفر بهاری با مترو به فرودگاه امام

عصر خودرو- در شرایطی که تا بهمن ماه پیشرفت فیزیکی مترو فرودگاه امام (ره) حدود ۷۰ درصد بوده مسوولان شهرداری قول داده‌اند این مترو ۱۵ فروردین ماه رسما افتتاح شود.

وعده سفر بهاری با مترو به فرودگاه امام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بعد از مدت‌ها انتظار و آن‌طور که شهردار تهران قول داده، تست گرم مترو فرودگاه امام (ره) 15 اسفند سال جاری انجام می‌شود و 15 فروردین مسافرگیری می‌کند. این خط در واقع 35 کیلومتر از کل مسیر تهران ـ پرند را شامل می‌شود و مابقی مسیر که بر عهده‌ی وزارت راه و شهرسازی است احتمالا نیمه دوم سال آینده تکمیل خواهد شد.

    البته تحقق این وعده تا حدودی دشوار می‌نماید؛ زیرا بنا به گفته‌ی معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) "تا بهمن ماه سال جاری پیشرفت فیزیکی مترو امام (ره) حدود 70 درصد به ثبت رسیده است". لذا این‌که بتوان تا نیمه اول فروردین ماه شاهد قیچی شدن ربان مترو باشیم تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد که البته حتما شهرداری تمهیدات لازم را برای این کار اندیشیده است.

    اما شرکت عمران شهرهای جدید برای افتتاح مترو پرند 400 میلیارد تومان پول لازم دارد که ظاهرا هنوز به دستش نرسیده است و در صورت تامین اعتبار از سوی دولت می‌توان امیدوار بود تا قبل از پایان شهریورماه 1396 ساکنان پرند هم رنگ مترو را ببینند؛ زیرا سختی های رفت و آمد از یک سو و نبود امکانات خدماتی، رفاهی، درمانی، بهداشتی و غیره شهر جدید پرند را تبدیل به سکونتگاهی شبیه خوابگاه تبدیل کرده که اقبال برای زندگی در این شهر پایین است وحتی 7000 مسکن مهر پرند متقاضی ندارد.

    قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره آخرین وضعیت مترو پرند به ایسنا گفت: همانطور که دکتر قالیباف طی روزهای اخیر درخصوص مترو پرند قول دادند 15 اسفندماه قطار به سمت ایستگاه فرودگاه امام (ره) می رود که 35 کیلومتر از کل مسیر را شامل می شود. ادامه مسیر از فرودگاه امام (ره) به سمت پرند را هم باید وزارت راه و شهرسازی تقبل کند که در دستور کار آنها قرار دارد و مطالعات را انجام داده اند. ما هم تا حدودی در جلسات آنها شرکت می کنیم. احتمالا در نیمه دوم سال 1396 حامل خبرهای خوبی در مورد مترو پرند خواهیم بود.

    علی عبدالله‌پور با اشاره به مترو گلشهر ـ هشتگرد نیز گفت: مترو هشتگرد در حال انجام است و مذاکرات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. این خط نیز تا پایان سال 1396 یا اوایل سال 1397 می تواند به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو