فونیکسریمکسبهتام

کارنامه ۱۱ ماهه خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی آمار تولید ۱۱ ماه امسال را اعلام کرد که طبق آن، خودروسازان خصوصی با افزایش ۳/ ۲۶ درصدی تیراژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند.

کارنامه ۱۱ ماهه خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس، در مجموع 91 هزار و 297 دستگاه انواع محصولات سواری در بخش خصوصی صنعت خودرو کشور مونتاژ شده و این آمار، افزایش بیش از 19 هزار دستگاهی را در مقایسه با 11 ماه سال گذشته نشان می‌دهد.طبق آمار اعلامی، شرکت‌های بخش خصوصی تنها 7/ 8 درصد از کل تولید 11 ماه امسال صنعت خودرو کشور (رقمی کمتر از یک دوازدهم کل تولید) را به خود اختصاص داده‌اند.مدیران خودرو، کرمان موتور،گروه بهمن و راین خودرو، چهار تولیدکننده اصلی در بخش خصوصی صنعت خودرو کشور به‌شمار می‌روند که بیشتر محصولات آنها را مدل‌های چینی تشکیل داده‌اند.در این بین، بیشترین تیراژ نصیب مدیران خودرو شده است، و آمارها از تولید 49 هزار و 218 دستگاهی این شرکت و رشد حدودا 71 درصدی آن حکایت دارند.

    از آن سو اما کرمان موتور با وجود تیراژی 36 هزار و 708 دستگاهی، با کاهش تولید در مقایسه با 11 ماه سال گذشته مواجه شده است. این شرکت که حالا هیوندایی را نیز در کنار خود می‌بیند، کاهشی 6/ 1 درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که کرمانی‌ها توانسته‌اند در مجموع 446 دستگاه هیوندایی را در مدل‌های i10 و i20 مونتاژ کنند. سایر محصولات این شرکت را لیفان و جک چینی تشکیل می‌دهند.اما سری هم به گروه بهمن بزنیم، شرکتی که تا پایان بهمن‌ماه امسال تولید سه هزار و 553 دستگاهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. این شرکت که در حال حاضر محصولاتی از مزدا و FAW را مونتاژ می‌کند، کمتر از یک درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش تیراژ را به خود می‌بیند.اما دیگر خودروساز بخش خصوصی کشور یعنی راین خودرو نیز در حالی توانسته یک هزار و 670 دستگاه محصول سواری را طی 11 ماه امسال مونتاژ کند که این آمار، کاهش بیش از 28 درصدی را برای شرکت موردنظر در پی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو